Carina Buus

Hvordan snakker vi sammen? Et servicetjek af kommunikationskulturen på arbejdspladsen

Husker du at lytte aktivt, når kolleger eller ledere taler til dig? Eller bliver du irriteret, når kolleger tjekker telefonen, når du forsøger at levere en vigtig besked? Det kan være et tegn på, at kommunikationskulturen på jeres arbejdsplads trænger til et servicetjek.

Med en tankevækkende og underholdende workshop arbejder vi med, hvordan man kan styrke kommunikationen på arbejdspladsen. Vi veksler mellem teori, en masse praksisnære eksempler og små opgaver, der giver værktøjer til at styrke kommunikationen – helt uden at hæve stemmen.

Der bliver kommunikeret som aldrig før både på skrift og i tale i organisationerne. Men ofte går det så hurtigt, at man ikke får gjort sig umage med at lytte eller at få budskabet igennem, og det skaber frustration. Med workshoppen får deltagerne et større fokus på, hvordan man bedst kommunikerer i en hektisk hverdag, hvor nogle arbejder hjemme, nogle sidder i den anden ende af storrumskontoret og nogle helst vil kommunikere på skrift. Med bedre kommunikation undgår man frustrationerne og styrker arbejdsglæden over hele organisationen.
Carina Buus er uddannet journalist og har arbejdet på TV 2 i 20 år. Nu er hun selvstændig ledelsesrådgiver og kommunikationskonsulent og arbejder med at styrke arbejdsglæden på landets arbejdspladser.