Nudging og visuel kommunikation - kommunikation, der påvirker forståelse og rykker adfærd (1 dag)
Vil du lære at fremme ønsket adfærd hos andre? Kender du situationer hvor du forklarer eller laver aftaler med folk, uden at det fører til noget?
Med udgangspunkt i ny forskning fra både adfærdsøkonomi, psykologi og hjerneforskning får du større forståelse af, hvordan nudging og visuel kommunikation går hånd i hånd, når vi taler om påvirkning af både forståelse og adfærd.
Ved bedre at forstå hvad der trigger os, hvilke forudsigelige, ubevidste tankeprocesser vi har, kan du med en afprøvet designmetode finde kimen til de nudges, der virker.
Et af de mest virkningsfulde nudges er visuel kommunikation især når det gælder om at motivere, kommunikere klart, styrke samarbejdet og sætte strøm til handling. Ved at kombinere nudgingteknikker og visuelle virkemidler får du et stærkt fundament til at forudse, hvad andre tænker og gør, og hvordan du kan påvirke retningen.
Indhold
• Hvorfor virker nudging og visuel kommunikation?
• Menneskets bevidste og ubevidste tænkesystemer
• Om hvordan du kan påvirke adfærden med visuelle virkemidler
• 7 trins model til adfærdsanalyse og nudgedesign
Udbytte
• Evne til at analysere adfærd
• Skabe større forståelse og engagement med visuel kommunikation
• Få et fælles sprog så alle forstår budskabet
• Værktøjer til at fremme ønsket adfærd med nudging og visuelle virkemidler!
Startkit med Neuland tuscher kr. 200 pr. pers
14.000 + moms og transport.
Max 12. deltagere
2 undervisere
Om underviserne:
Marie Rohrsted er proceskonsulent og grafisk facilitator hos Talkingstrokes.
Mettelene har arbejdet med adfærdsledelse i 25 år og er certificeret indenfor Behavioral Economics fra Duke University. Hun er underviser, forfatter og adfærdspsykologisk rådgiver hos Composing.