Arbejdsglæde som tema

Herunder kan I få inspiration til, hvilke udbydere I kan benytte, hvis I vil holde en workshop om arbejdsglæde på jeres arbejdsplads. Hver udbyder beskriver dét, de kan tilbyde i forhold til temaet.

Kontakt en foredragsholder og forklar, hvad I gerne vil blive klogere på. Det kan være helt grundlæggende eller noget mere avanceret. De fleste foredragsholdere kan tilpasse deres foredrag, så det passer til jeres ønsker.

Der kan sagtens søges støtte til et foredrag med nogen, der ikke står på listen herunder. 

  • Ann Iversen

    Workshop: Bæredygtige arbejdsliv med inspiration fra indiansk livsvisdom

    Corona-krisen har bragt mange udfordringer med sig. Men krisen har også vist nye veje - ikke mindst for vores måde at indrette arbejdslivet på. Måder, som fremmer den mentale sundhed hos den enkelte medarbejder. Vel at mærke uden at gå på kompromis med kvalitet og effektivitet. Krisen har skærpet vores fokus på at skabe bæredygtige arbejdsliv.

    Indianerne levede et bæredygtigt liv. Et liv i pagt med naturen - med respekt for naturens cyklus. De vidste, at vi har brug for vinterens mørke, restitution og hvile, før vi kan så frø og lade dem spire og gro om foråret. Sommeren var tid til aktivitet og handling og til at komme ud over stepperne. At passe og pleje afgrøderne. Om efteråret kunne indianerne høste frugterne af de frø, de såede om foråret, og de kiggede tilbage på året og værdsatte årets høst og erfaringer. De vidste at det var nødvendigt at tage afsked med året, før et nyt år kunne begynde. For indianerne var det tydeligt at alting har en cyklus og de levede med respekt for den cyklus. De vidste at vi er en del af naturen, ikke afskåret fra den.

    Det kan vi lære af. Som mennesker og som organisationer. Vi kan med fordel lade os inspirere af indianernes filosofi om at leve et bæredygtigt liv. Sæt scenen for jeres post-corona agenda med inspiration fra indianernes livsvisdom: Sæt jer om bålet og udforsk de muligheder, som krisen byder på. Stil visionære og livgivende spørgsmål. Lad jer guide af naturen og bliv inspireret til at sætte en mere bæredygtig agenda for arbejdslivet i jeres organisation.

    Heldagsworkshop: Naturmøde om det bæredygtige arbejdsliv

    Workshoppen foregår udendørs. Jeg faciliterer processen, hvor I arbejder med at skabe bæredygtige arbejdsliv i jeres organisation. I løbet af workshoppen arbejder I med enkle indianske værktøjer, som fremmer refleksion og fordybelse og I vil opleve, at I lytter opmærksomt til hinandens indsigter.

    Det er vigtigt at stille de rigtige spørgsmål. Før workshoppen hjælper jeg jer med at finde de spørgsmål, som passer til jeres virkelighed. Det kunne være spørgsmål som disse:

    • Hvordan sikrer vi, at vi bliver ved med at arbejde med den agile struktur, vi har arbejdet med i krisen?
    • Hvordan skaber vi rum fremover for den kreativitet, vi har lagt for dagen?
    • Hvordan kan vi arbejde mere med outcome og resultater frem for input og timer?

    Praktisk

    Workshoppen kan holdes hos jer, hvis I har egnede udendørs faciliteter. Den kan også afholdes på et venue, som både har indendørs og udendørs faciliteter.

    Det er muligt at tilpasse workshoppens indhold og tid (f.eks. en halv dag) til jeres behov.

    Max. antal deltagere: 12 pr. workshop.

    Workshops afholdes på Sjælland i uge 41.

    Prisen for en heldagsworkshop på Danmarks Mentale Sundhedsdag er 10.000,- + eventuelle udgifter til venue.

    Om Ann Iversen

    Jeg kombinerer min viden og erfaring med klassisk ledelses- og organisationsteori, indiansk livsvisdom og undervisning og facilitering. Min force er at skabe et rum mellem himmel og jord, hvor faciliterer processen og stiller de gode spørgsmål, som får deltagerne til at lande vigtige pointer.

    Se mere på hjemmesiden: www.anniversen.dk

    Kontakt Ann Iversen på tlf. 24293377

  • Arbejdsflow.dk

    Arbejdsflow i praksis (Varighed – 4 timer)

    Er det muligt at glide gennem en produktiv arbejdsdag uden frustration, pres og jag?

    Er det muligt at skabe basis for kontinuerlig ro i maven og overblik, selvom der er deadlines, forandringer og uvisheder i hobetal?

    Er det muligt at komme hjem fra en arbejdsdag med overskud?

    Det korte svar er JA.

    Kræver det øvelse?

    JA.

    Er det indsatsen værd?

    JA

    På workshoppen om Arbejdsflow i praksis gennemgår deltagerne de 4 faser i arbejdsflow og lærer hvordan de kan bruges til at minimere stress og jag i hverdagen ved simple, kontinuerlige indsatser, der vækker lysten hos til at tage ansvar for egen trivsel.

    Pris: 17.000 kr. plus transport

    Alle priser er ex. moms.

    Om Arbejdsflow.dk

    Fra gode intentioner til reel handling

    Vi hjælper dig med at skabe de bedste betingelser for trivsel og et bæredygtigt arbejdsliv – både for dig og for dine medarbejdere.

    Det gør vi ved at give dig enkle, konkrete værktøjer, du kan bruge i hverdagen til at genskabe flow, skabe engagement og øge den naturlige lyst til at tage ansvar.

    Vi har en mission om at hjælpe mennesker og organisationer med at skabe et bæredygtigt arbejdsliv for så mange som muligt. 

    Du kan få gavn af de mere end 15 års erfaring vi hver især har med undervisning og rådgivning af ledere og medarbejdere: 

    Anja Vintov er FLOW Specialist, forfatter til bøgerne om Hverdagsmod. ‘Flyt dig lidt – små skridt store forandringer (Gads Forlag) og e-bogen Kuren mod frygt (www.kurenmodfrygt.dk)  –  Stifter af FLOW Specialist Uddannelsen, ekstern underviser for bl.a. Lehman & Partners. Anja har drevet egen virksomhed i 20 år og har baggrund i IT / Salgsledelse.

    Selma Kjærbo Hansen er FLOW Specialist, MediYoga- og Mindfulness lærer og ejer af Menna Mind Business. Selma er uddannet MA i virksomhedskommunikation, BA i erhvervsøkonomi og sprog og har arbejdet med HR og kommunikation hos både globale og nationale koncerner, i dag som HR Manager hos Head Energy.

    Kontakt:

    www.arbejdsflow.dk

    Anja Vintov
    Mobil:  (+45) 20 63 74 90
    E-mail: anja@arbejdsflow.dk

    Selma Kjærbo Hansen
    Mobil: (+45) 30 72 08 98
    E-mail: selma@arbejdsflow.dk

  • ArbejdsmiljøCentret

    Arbejdsglæde i Arbejdsfællesskabet
    Stærke arbejdsfællesskaber er en af nøglerne til at sikre, at arbejdspladser ikke alene har høj trivsel, men også formår at bruge ressourcerne optimalt i forhold til at løse opgaven for kunder, borgere og egen organisation.

    Under temaet Arbejdsglæde sætter vi fokus på det stærke arbejdsfællesskab, og hvordan det har betydning for mental sundhed. Vi præsenterer dig for modeller, der guider mindsettet hen imod et opgave- og arbejdsfællesskabsfokus, og vi giver eksempler på, hvordan det talte og skrevne sprog og de fysiske omgivelser kan understøtte denne udvikling.

    Der tilbydes en workshop af tre timers varighed.

    Kontakt
    Pernille Vedsted, direktør Vest
    M: pv@amcentret.dk
    T: 3177 8082

    Stine Moesmand, afdelingsleder Øst
    M: sm@amcentret.dk
    T: 3157 4854

    ArbejdsmiljøCentret

  • Athenas

    Athenas er landets største foredragsbureau og tilbyder inspirerende foredragsoplevelse, kurser eller workshops til landets arbejdspladser og virksomheder. Vores kerneområder er trivsel, samarbejde, kommunikation, arbejdsglæde, sundhed og forandringer.

    Oplev Michael Svendsens humoristisk og underholdende foredrag om trivsel og forandringer. Foredraget handler om de alle forandringer vi møder - og hvordan at vi vælger at tackle dem. Michael har flere gange måtte foretage nogle markante karriereskift, og det er der kommet et underholdende foredrag ud af, som er fyldt med konkrete redskaber og fornyet energi.

    Oplev Anders Bjørk i et motiverende og tankevækkende foredrag om personlig udvikling og trivsel på arbejdspladsen. Hvad kan I selv gøre for at få flere gode arbejdsdage i kalenderen? Hvad afgør, at I får en rigtig god arbejdsdag? Anders Bjørk er en af landets største kapaciteter, når det kommer til oplæg om forandringer og personlig udvikling, og han tilpasser indholdet efter jeres konkrete ønsker og behov.

    Oplev Tommy Krabbes underholdende foredrag om forandringer, forskellighed og fællesskab - og styrk sammenholdet hos medarbejderne på jeres arbejdsplads. Hvad sker der når vi bliver udsat for forandringer? Hvorfor nogle er videre efter to sekunder, mens andre skal bruge lang tid? Hvad gør forandringer ved vores tanker og følelser, og hvordan anerkender vi hinandens forskellighed?

    Storm Stensgaard er en populær foredragsholder inden for mental sundhed og social kapital. Med en stærk humoristisk tilgang tager han i dette foredrag afsæt i sin stressvidenskabelige baggrund og ser på, hvad brok egentlig er, hvad det koster os i forstyrrelser i forhold til trivsel, arbejdsro og arbejdsglæde, og hvordan vi kan omdirigere vores trang til brok, så det bliver konstruktivt og nyttigt.

    Få et godt tilbud på jeres næste foredragsholder ved at kontakte Athenas på booking@athenas.dk eller tlf. 4445 0096.

    Læs mere på www.athenas.dk

  • Blenstrup & Bisgaard

    Findes der en formel for arbejdsglæde? Det gør der helt sikkert, men måske misser I værdifulde guldkorn og erfaringer, hvis I ikke starter hos jer selv? Som konsulenter bliver vi ofte mødt med et ønske om, at vi skal bibringe noget nyt, ny viden, ny forskning eller nye perspektiver. Det har selvfølgelig også sin berettigelse. Men i forhold til arbejdsglæde såvel som arbejdsmæssige værdier mener vi, at I får et langt bedre og anvendeligt udbytte af at gå på jagt i egne erfaringer - og vi hjælper jer selvfølgelig meget gerne med at lede processen.

    Dette får du med:

    • Konkrete metoder: Hvad kigger vi egentlig efter, når vi kigger efter arbejdsglæde?
    • Viden og skrærpet formål: Hvad har stress, mental sundhed og arbejdsglæde med hinanden at gøre?
    • Enkle værktøjer til at stille helt skarpt på egen arbejdsglæde

    Sted & dato

    Hos jer i uge 41 eller efter aftale.

    Form:

    Foredrag eller workshop af 3 timers varighed

    Foredragsholder

    Erfaren erhvervspsykolog fra Blenstrup & Bisgaard med mange års erfaring med fremme af mental sundhed hos både private og professionelle.

    Pris

    10.000 kr. eksl.moms + transportudgifter

    Om Blenstrup & Bisgaard:

    Vi er alle autoriserede psykologer med en stærk kombineret profil fra både erhvervspsykologiske og kliniske opgaver. Det betyder, at vi både forstår de organisatoriske og menneskelige mekanismer og behov, og det afspejler sig i vores opgaveløsning. Vi tager altid udgangspunkt i de individuelle mål, behov og ressourcer hos vores kunder og klienter. Men vi går aldrig på kompromis med vores overbevisning om, at ethvert forbrug af menneskelige ressourcer skal være langtidsholdbart og meningsgivende. Sammen skaber vi værdifulde forandringer til gavn for både det private og det professionelle liv. Mental sundhed er vores passion. 

    Du er velkommen til at læse mere her: https://www.blenstrupbisgaard.dk/moed-os/virksomhedsprofil/

    Kontakt

    Karin Bisgaard, founding partner, cand.psych.aut.

    e-mail: kb@blenstrupbisgaard.dk

    Mobil: +45 28 146 166

  • brøgger - Unfolding Human Potential

    Workshop 1 - Mental sundhed gennem samarbejde

    Relationer er meget afgørende for effektivitet, arbejdsglæde og produktivitet på arbejdspladsen. Dette foredrag introducerer deltagerne til et simpelt og meget effektivt værktøj til at arbejde med samarbejde og kommunikation. Værktøjet er baseret på en ledelsesbestseller, der er solgt i mere end 2,5 mio. eksemplarer. Deltagerne får konkrete værktøjer, de kan anvende direkte i deres hverdag, for at forbedre samarbejdet i deres team. Der anvendes en meget inddragende metode, der sikrer maksimal læring blandt deltagerne, samt motivation til at forandre deres egen adfærd, når de kommer på arbejde igen.

    Deltagerne får:

    • Værdifuldt indblik i vejen til godt samarbejde
    • Effekten ved et godt samarbejde
    • Vejen til at skabe et godt samarbejde

    Bagefter har deltagerne:

    • Fælles sprog om godt samarbejde
    • Viden om deres egen påvirkning af godt samarbejde
    • Bevidsthed om min. 1 styrke og 1 udviklingspunkt i samarbejdssituationer

    Varighed 2,5 timer

    Honorar: 12.500 kr.

    Workshop 2 - Mentaltræning vejen til bæredygtig ledelse (max. 30 personer pr. gruppe)
    Som menneske, stilles der stadigt større og større krav, til den hastighed beslutninger eksekveres. Det betyder, at rigtig mange er mentalt pressede. Dårlig søvn, hidsighed, mentalt fraværende er blot nogle af de symptomer, der viser sig ved mentalt underskud. Derfor er mentalt overskud en stadig mere og mere efterspurgt kompetence. Denne workshop introducerer jer til den styrke mentaltræning har, samt hvor let det i virkeligheden er. I vil også lære om de positive effekter der er, ved at være i god mental form. I får også mulighed for at arbejde med mentaltræning, som et strategisk værktøj for virksomheden. Sidst men ikke mindst, får I lejlighed til at prøve en LIVE mentaltræningssession.

    Deltagerne får:

    • Mentalt overskud, der varer min. 14 dage
    • Indsigter og viden i, hvordan vores hjerne påvirkes og påvirker os i vores handlinger
    • Værktøjer til at tage vare på din mest dyrebare kropsdel - ja din hjerne!

    Bagefter kan deltagerne:

    • Tage vare på deres hjerne
    • Være mere afslappet i pressede situationer
    • Fokusere meget bedre end før

    Lyder det for godt til at være sandt? Så book workshoppen nu.

    Varighed 2,5 timer

    Honorar: 12.500 kr.

    Kontakt

    Erhvervscoach og mentaltræner Morten Brünning Brøgger
    www.brggr.com
    Tlf.: 6161 2967
    Mail: morten@brggr.com

    Om brøgger - Unfolding Human Potential

    Arbejdsglæde og trivsel er nøglen til et sundt arbejdsliv. Det er samtidig også nøglen til bedre resultater for individet og virksomheden. De virksomheder der har forstået, at den vigtigste faktor for virksomhedens succes er medarbejderes trivsel og engagement, har en klar fordel over de virksomheder der stadig leder på gammeldags manér. Det kræver ledelsesmæssigt mod at udfordre tidligere tiders lederdogmer, men de er forældede og derfor er det nu, din virksomhed skal starte med at øge trivsel hos medarbejderne.

    Unfolding Human Potential hjælper med at udfolde mod, kreativitet og nysgerrighed. Virksomheden er etableret i 2018 af Morten Brünning Brøgger, som anvender sin egen ledelseserfaring krydret med uddannelser indenfor forandringsledelse, coaching og mentaltræning til at skabe bæredygtige forandringer hos ledere, medarbejdere og idrætsudøvere.

    Morten Brünning Brøgger brænder for både faglig og personlig udvikling. Derudover leverer Morten klare forslag og inspiration til fremtidens lederegenskaber, der indebærer mod, kreativitet og nysgerrighed.

    Morten trækker på læring og erfaring, som leder og udviklingskonsulent i en af de største finansielle institutioner i Danmark. Han har arbejdet på store strategiske projekter, undervist i flere lande og samarbejdet med ledere, på flere forskellige niveauer i en stor nordisk organisation.

  • Cabi

    Alle vil gerne have arbejdsglæde, men det kommer sjældent af sig selv. Vi ser nærmere på, hvad der kan skabe arbejdsglæde og hvordan den enkelte, og I som arbejdsplads kan understøtte trivslen og arbejdsglæden i det daglige arbejde.

    Vi ser nærmere på viden om arbejdsglæde, skaber refleksion for den enkelte samt giver input til at arbejde med arbejdsglæden på netop Jeres virksomhed. Der vil være høj grad af deltagerinvolvering og plads til smil.

    Om Cabi

    Cabi er en landsdækkende privat selvejende virksomhed med bevilling fra Beskæftigelsesministeriet, som igennem mange år har arbejdet med viden og konkrete værktøjer i forhold til trivsel og sygefravær. Vores tilbud bygger på mange års erfaringer omkring dialog med både private og offentlige virksomheder samt forskning inden for området.

    Kontakt
    Dorte Rosendahl Kirkegaard, dor@cabiweb.dk, tlf. 2080 5007 eller Marlene Fabrien fab@cabiweb.dk, tlf.2234 3965, for muligheder eller læs mere på www.cabiweb.dk/brug-cabi

  • CRECEA

    Styrk jeres arbejdsfællesskab og få mere arbejdsglæde

    Stærke arbejdsfællesskaber er med til at sikre en organisations robusthed – at vi lykkes med vores opgaver samtidig med at vi trives som individer. I workshoppen sætter vi fokus på, hvad der karakteriserer et stærkt arbejdsfællesskab og hvordan et stærkt arbejdsfællesskab både bidrager til løsning af jeres kerneopgave til gavn for jeres kunder/borgere/patienter og samtidig højner arbejdsglæden for ledere og medarbejdere. I får også konkrete tips og tricks til at styrke jeres arbejdsfællesskab og derigennem øge arbejdsglæden.

    Varighed: 2-3 timer

    Antal deltagere: op til 25 deltagere pr. workshop.

    Pris: 10.000 ekskl. moms og transport

    Aktiviteten kan gennemføres i hele Danmark

    Kontakt:

    CRECEA A/S på 70108600 eller på mail crecea@crecea.dk

    CRECEAs mission er at gøre Danmark sundere – én virksomhed ad gangen. CRECEA er autoriseret arbejdsmiljørådgiver, og vi hjælper dig med at gøre dit arbejdsmiljø bedre. Vi tror på, at et bedre arbejdsmiljø både giver trivsel og arbejdsglæde og en bedre bundlinje.

  • DA Arbejdsmiljøuddannelse

    I uge 41 udbyder DA arbejdsmiljøuddannelse 5 workshops til såvel offentlige og private virksomheder.

    Under temaet arbejdsglæde afvikler vi følgende workshop:

    Forebyg krænkende adfærdskab arbejdsglæde og trivsel

    Krænkende adfærd, hårdt sprog og omgangstone, uønsket seksuel opmærksomhed og mobning skaber mistrivsel og påvirker arbejdsglæde, engagement og produktivitet.

    På workshoppen får I viden og mulighed for at starte dialogen om, hvordan I sammen bedst forebygger krænkende adfærd på jeres arbejdsplads, og hvad I kan gøre, hvis I oplever krænkende adfærd.

    • Hvornår er det krænkende handlinger, og hvad kan krænkende handlinger omfatte.
    • Hvad kan årsagen være.
    • Helbredsmæssige symptomer.
    • Konkrete initiativer til at forebygge krænkende handlinger.
    • Hvordan kan I tackle krænkende adfærd, hvis det alligevel opstår.

    En workshop hos jer varer 2,5 time og der kan være op til 25 deltagere. 

    Oplægsholdere:

    Kathrine Arenstorff, Stresscoach og arbejdsmiljøunderviser.  
    Lene Lindh, Stress og traume provider, arbejdsmiljøunderviser.

    Vores undervisere har stor erfaring i at afvikle workshops i emner, der kan bidrage til en arbejdsdag med mental sundhed og trivsel.

    Målgruppe: Ledere og medarbejdere.

    Pris: 10.000 kr. ekskl. moms. og underviserens transportudgifter.

    Reservation: DA arbejdsmiljøuddannelse Jonas Björk tlf. 33 38 94 70, mail@dakurser.dk                            
    Kontakt os, så sammensætter vi et program, der giver mening for jer. 

    DA arbejdsmiljøuddannelse www.dakurser.dk

    Dansk Arbejdsgiverforening samarbejder med Velliv Foreningen og indgår i partnerskabet ”Sammen om mental Sundhed” for at udbrede viden om mental sundhed på danske arbejdspladser.

  • Dansk Center for Mindfulness

    En af de mest interessante ting ved at praktisere mindfulness, altså at tilføre bevidst nærvær til det der opstår uden at dømme, er, at man bliver konfronteret med sig selv. Det kan både være skræmmende. Men ofte oplever deltagere på mindfulness-kurser, at de efter nogen tid i høj grad oplever øget glæde i deres liv. For når vi ikke forsøger at holde noget ude, bliver der både plads til ubehag og behag, og det viser sig, at mange mennesker går rundt og lukker af for glæden - og den findes også på arbejdet.

    Dansk Center for Mindfulness tilrettelægger både workshops og foredrag, der tager udgangspunkt i den seneste forskning fra Danmark og internationalt. Samtidigt er vores undervisning meget hands-on med fokus på, at deltagerne prøver værktøjer af, der kan bruges i praksis. Vores viden giver indblik i, hvordan man som individ og organisation kan styrke mental sundhed og forebygge stress.

    Læs mere om centret på http://mindfulness.au.dk/

    Kontakt:

    Anne Mette Kvist Vester, Administrationsleder, Dansk Center for Mindfulness

    E: annemette@clin.au.dk 

    T: 24 61 96 64

  • Falck Healthcare

    Det Nationale Forskningscenter for arbejdsmiljø forskede for år tilbage i hvad der giver arbejdsglæde. De udviklede på den baggrund begrebet ’social kapital’. På denne workshop tager vi jer gennem elementerne i ’social kapital’ og forklarer, hvordan disse elementer omsættes i praksis til det vi forstår ved arbejdsglæde. Vi gennemgår også WHOs forståelse og definition af mental sundhed. I får derfor viden og metoder til at øge jeres trivsel og arbejdsglæde.

    • Format og varighed: Workshop-format af 3 timers varighed
    • Foredragsholder: Erfaren erhvervspsykolog fra Falck Healthcare med spidskompetencer indenfor arbejdsglæde og positiv psykologi

    Pris

    10.000 kr. eksl. moms + kørselstillæg

    Kontakt 

    Jacob Vindbjerg Nissen, Chefpsykolog hos Falck Healthcare
    mobil: +45 29 37 19 13
    E-mail: jvni@falck.dk

  • Glifberg Processer (hele landet)

    GLIFBERG PROCESSER afholder workshop for ledere og medarbejdere, hvor arbejdsglæde, mental sundhedsfremme og forebyggelse af mentale sundhedsudfordringer er i fokus. Indholdet på en workshop kan fx være:

    • Tema: Ledere pas godt på jer selv og vær gode rollemodeller for jeres medarbejdere – hvordan passer I på jer selv og jeres medarbejdere?

    Målgruppe: Lederteam/ledernetværk

    • Tema: Nye ledere har brug for at komme godt fra start og sørge for et godt arbejdsmiljø – først og fremmest for sig selv – hvad skal vi være opmærksomme på?

    Målgruppe: Lederteam/ledernetværk

    • Tema: Forebyggelse af mentale sundhedsudfordringer – kend din stressadfærd som leder og få nye copingstrategier med PersologÒ Stress Profil.

    Målgruppe: Lederteam/ledernetværk

    • Tema: Planlægning, tid og ressourcer

    Målgruppe: Leder og medarbejdere

    • Tema: ”En oplyst anerkendelsesrejse – nyt perspektiv på stress” med udgangspunkt i Pernille Steen Pedersens forskningsprojekt ”Ledelse, kerneopgave, arbejdsfællesskaber og stress”. Vi ser på forebyggelsesværktøjer og nye måder at arbejde sammen om stressforebyggelse.

    Målgruppe: Leder og medarbejdere

    • Tema: Hvad skal der til, for at vi udvikler vores samarbejde og fastholder et godt arbejdsmiljø, så vi trives og sammen bidrager til, at organisationen fungerer, og kerneopgaven er i fokus?

    Målgruppe: MED-udvalget og TRIO: leder, arbejdsmiljørepræsentant og tillidsrepræsentant

    Varighed af workshop er fra 3 til 8 timer alt efter jeres behov og indhold. Der lægges vægt på brug af aktive og kreative læringsmetoder, fordi det er vigtigt at have både hoved, krop og hjerte med. Det sker altid teoretisk og empirisk veldokumenteret - og med en velbegrundet tilgang.

    Kontaktoplysninger

    Kontakt gerne Birgitte Glifberg for at høre om muligheder for samarbejde og evt. andre workshop på mobil 20213515 eller skriv til kontakt@glifbergprocesser.dk

    Du kan læse mere her: www.glifbergprocesser.dk

  • Gøre God

    WORKSHOP i Kunsten at Gøre God

    Vi tilbyder 3-4 timers workshop på alle hverdage i uge 41 i hele Danmark.

    Deltagerens læring/ effekt:

    • Et tryggere miljø for medarbejdere, som øger mental sundhed, tillid, mod og trivsel.
    • Træning som sætter tydelige, praksisnære spor og som giver Jer en tydelig effekt, der kan ses med det samme.
    • Et indbygget konfliktberedskab i Jeres samarbejdsprocesser, samt en skærpet feedback-kultur med fokus på, at hver enkelt har øje for potentialet i samspillet.
    • Fuld udnyttelse af medarbejder-diversiteten og et kvalitetsløft til processer og produkter.
    • Træning af innovativ adfærd gennem sam- og nyskabelse.
    • Et indbygget konfliktberedskab i Jeres samarbejdsprocesser, samt en skærpet feedback-kultur med fokus på, at hver enkelt har øje for potentialet i samspillet.

    Det skal være praksisnært, for at være relevant, så vi tilbyder:

    • Formøde pr tlf ca 20 min, hvor firmaprofil og udfordringer skitseres
    • 60-90 min Workshop del 1: Basis Gøre God-øvelser. SE, SIG JA & GØR GOD
    • 60-90 min Workshop del 2: Praksisnære og firma-relevante øvelser.
    • Transfer/efterspil: Opfølgningsvejledning, samt tilbud om 15 min leder/HR sparring

    At gøre god’ er at gribe det andre gør lige i sekundet og støtte dem i at lykkes med, eller folde det ud, som de bestræber sig på.

    • Det er også at have øje for den positive intention og de potentialer der gemmer sig inde bag et måske famlende forsøg eller en lidt uhensigtsmæssig attitude.

    • At gøre god er derfor også en måde at bryde potentielt konfliktoptrappende mønstre og vende ’nej-attituder’ til ’ja-attituder’.

    • Grundlæggende handler det om at fremme det bedste i hinanden. Det kan kun lade sig gøre, hvis du er fuldt tilstede og i kontakt og retter din opmærksomhed udad, og hvis du i situationen tør og formår at slippe kontrollen og spille efter gehør.

    Kontakt-info:

    • Troels Bom, Tlf:  25 30 41 11, troels@troelsbom.dk
    • Gitte Xenia Feddersen, Tlf: 31 44 83 00, kontakt@gittexenia.dk

    ’Gøre God’ er vores bidrag til at skabe sunde dynamiske fællesskaber (arbejdspladser, foreninger, relationer m.v.), hvor mennesker trives og udvikler sig. Vi skærper bevidst vores blik for hinandens kvaliteter og sammen skaber dét, som ingen af os kunne have skabt alene. Vi bestræber os på at skabe et psykisk arbejdsmiljø, som understøtter, at vi når de mål fællesskabet (organisationen) er sat i verden for, på en psykisk, social sund samt bæredygtig måde.

  • Helle Glyø

    Arbejdsglæde - hvad er det for os ?
    Med udgangspunkt i oplæg omkring elementer der er væsentlige for at arbejdsglæden er i fokus på jeres arbejdsplads skal vi sammen arbejde med at lave et katalog over vigtige elementer hos jer –

    • Hvad skal ledelsen gøre?
    • Hvad skal I som kollegaer gør?
    • Hvad skal I selv gøre?
    • Hvad skal samfundet gøre?

    Vi laver en ”plan” for at i fremover sikre, at arbejdsglæden fastholdes hos jer.

    Varighed: 3 timer – der vil være en blanding af små korte oplæg, egen refleksion og fælles drøftelser.
    Det foregår på virksomheden.

    Pris 6.ooo kr. eks. moms og kørsel.

    Kontaktoplysninger
    Kontakt Helle Glyø for at høre om muligheder for samarbejde og evt. andre workshop på tlf. 22762760 eller til helle@glyoe.com
    Du kan læse mere her: www.helleglyoe.com

  • Heike Bonnichsen Jørgensen

    Mit speciale er at kombinere den fysiske med den mentale sundhed. Siden 1997 har jeg arbejdet med udviklingsprocesser som underviser, leder, mentor og vejleder. Som fysioterapeut og mastercoach ved jeg, at vi skal have fat i både de fysiologiske og psykologiske mekanismer, for at komme stressen til livs.

    I dag arbejder jeg som freelance konsulent med psykosocialt arbejdsmiljø og lederudvikling. Jeg håndterer en bred vifte af opgaver indenfor stressområdet og tilbyder Workshops, Mindfulnesskurser, Stresscoaching og Foredrag. Mit virkeområde ligger primært på sundhedsfaglige og pædagogiske institutioner”

    Kontakt: 

    Heike Bonnichsen Jørgensen

    31533554

    https://www.stresscenter-midt.dk/profil/

  • Institut for relationspsykologi

    Skab trivsel på arbejdspladsen og minimer stress
    Marianne Thomsen – coach, stresskonsulent og Master i positiv psykologi

    Foredrag/workshop om fremme af trivsel, positiv psykologi, forebyggelse og håndtering af stress.

    Sæt den mentale sundhed på dagsordenen på din arbejdsplads.
    Velliv Foreningen giver mulighed for, at I som arbejdsplads kan søge op til 10.000 kr. til dette event om mental sundhed. Foredraget skal finde sted d. 8. oktober. Søg her: www.danmarkmentalesundhedsdag.dk

    Eventet tilpasses jeres ønsker.
    ✓ For at kunne håndtere stress på arbejdspladsen, er du nødt til at have en grundlæggende viden om, hvad stress er og hvilke mekanismer, der kendetegner
    stress.
    ✓ Udvikling er lig med bevægelse. For at skabe engagement og udvikling på en arbejdsplads er det godt at ”bevæge sig lidt uden for stregerne”. Forskningen peger på, at du kun udvikler dig som menneske, hvis du tør betræde nye stier i hjernen. Det er vigtigt at vide, hvordan du skaber et arbejdsmiljø med gode forudsætninger for kreativitet og engagement.
    ✓ Mennesket er grundlæggende selvregulerende, hvilket
    fordrer et arbejdsmiljø, der giver mulighed for at regulere
    op og ned. Psykologisk ilt på arbejdspladsen skaber
    betingelser for, at medarbejderne kan brænde for det,
    de laver – men undgå at brænde ud.

    Praktiske oplysninger
    Kontakt Marianne Thomsen på tlf. 40889242 eller på mail marianne@relationspsykologi.dk. Vi hjælper gerne med at lave ansøgningen til Velliv Foreningen. Ansøgningsfrist er den 28. august 2020, og alle ansøgere får svar uge 37.

  • Klogere sammen, Sarah Warny Berg

    Skab arbejdsglæde gennem fællesskab og formål

    Forskning viser, at hverken forfremmelser eller lønbonus skaber arbejdsglæde. Tvært imod. Arbejdsglæde opstår bl.a. ved oplevelsen af at bidrage til et højere formål og ved følelsen af, at man arbejder i et fællesskab. Men hvordan skaber vi denne oplevelse?

    Inviter dine medarbejdere til en interaktiv dag, hvor I kommer i dybden med, hvad der skaber arbejdsglæde for jer. I vil blive præsenteret for forskning indenfor organisationspsykologi og neurovidenskab, og i dialogbaserede og interaktive øvelser vil I blive guidet i at omsætte jeres oplevelser af forbundenhed og mening til konkrete forslag til, hvad I kan gøre for at højne arbejdsglæden gennem fællesskab og oplevelsen af formål.

    Som facilitator er mit ansvar at skabe rammerne for samtalen gennem spørgsmål, øvelser og oplæg, der er designet til at skabe tryghed i netop jeres medarbejdergruppe. Gennem dagen vil jeg skabe overblik og trække den vigtige viden frem i lyset, som dukker op i dialogen mellem dine medarbejdere.

    Det får I ud af dagen:

    • Indsigt i hvad arbejdsglæde betyder for hver enkelt af jer, og hvad der skaber det.
    • Interessant forskning om hjernen, som giver indsigt i, hvad vi helt fysisk kan gøre for at give os selv bedre muligheder for at mærke os selv gennem en arbejdsdag og ikke bare tonse afsted, så vi brænder ud.
    • Et skærpet blik for, hvad der kan hæmme arbejdsglæden på jeres arbejdsplads.
    • Øvelser, der kan guide jer frem til, hvordan I kan bruge jeres nye viden til at skabe forandringer, der skal til for at øge arbejdsglæden gennem et stærkere fællesskab og et tydeligere formål.

    Pris: 20.000 Kr. eks moms for et heldagsarrangement.

    Vi kan også skalere det ned til et halvdagsarrangement for 10.000 Kr. inkl moms. Her vil vi kunne tage dialogen om arbejdsglæde, og så kan I selv arbejde videre med at omsætte det til handling.

    Læs mere her: https://sarahwarnyberg.dk/index.html

    Læs anbefalinger her: https://sarahwarnyberg.dk/anbefalinger.html

    Kontakt:

    Sarah Warny Berg

    M: Sarahwarny@hotmail.com

    T: 60774057

  • Linda Nystrup

    Ønsker I at afholde en workshop om faglig stolthed i jeres virksomhed? - så er jeg klar til at hjælpe jer.

    Jeg tilbyder at facilitere en proces om faglig stolthed som led i Danmarks Mentale Sundhedsdag.

    En proces der medvirker til at øge bevidstheden om den enkelte og gruppens fornemmelse for, hvad der giver stolthed i arbejdet med netop jeres målgruppe/kundegruppe.

    En bevidsthed og fokus herpå er med til at understøtte arbejdsglæde og trivsel på arbejdspladsen.

    Forinden workshoppen sendes enkle refleksionsspørgsmål til deltagende medarbejdere omkring i hvilke situationer, den enkelte oplever faglig stolthed.

    Workshoppen foregår med oplæg omkring faglig stolthed og drøftelse og definition af, hvad faglig stolthed er for jer.

    Afslutningsvis definerer gruppen/grupperne hvad faglig stolthed er for den enkelte gruppe. Formuleringen er med til at give et afsæt for en kultur, hvor der i dagligdagen er øget fokus på den gode historie.

    Workshoppens varighed er 4 timer, afholdes uge 41 og foregår på jeres arbejdsplads.

    Max antal deltagere: ca. 30.

    Pris: kr. 6.000 + moms + transport

    Jeg er oprindelig uddannet socialrådgiver og har over 20 års erfaring med at hjælpe mennesker med bl.a. psykiske udfordringer til fastholdelse på arbejdspladsen.

    Erfaring som leder inden for det beskæftigelses- og uddannelsesrettede område, har givet mig en bred viden om, hvad der er vigtigt for den enkelte og medarbejdergruppens trivsel generelt.

    Kontakt Linda Nystrup på telefonnr.: 22794308 

  • Lægens stol & TrinTrin

    Lægens stol & TrinTrin byder på foredrag og workshop om mental sundhed: “Kreativitet i omsorgskassen”

    Få viden og kreative øvelser med fokus på mental sundhed f.eks. 1 til 1,5 time til et personalemøde eller en temadag. Hvis der sker en skade, har alle arbejdspladser førstehjælpskassen parat. Den mentale sundhed og omsorg er sværere at tale om og behandle, og vi mangler ofte redskaber i omsorgskassen. Vil I have inspiration og konkrete øvelser til mental sundhed, så anbefaler vi, at I får kreativitet i omsorgskassen.

    Små tiltag giver mærkbare forandringer

    Foredraget og workshoppen ”Kreativitet i omsorgskassen” indeholder enkle øvelser og værktøjer. De er kreative og er med til at åbne nye sider hos den enkelte og i gruppen. Det giver nye tanker, følelser og bedre handlemuligheder, så resultatet er et rart og varmt arbejdsmiljø, med god omgangstone og omsorg, så der kan skabes gode resultater på arbejdspladsen. Kort sagt større glæde og overskud til at rumme det svære og hinanden, når der er udfordringer.

    Foredraget giver jer desuden viden og indblik i, hvordan hjerner og mennesker fungerer og tænker.

    Det får I med fra foredraget:

    • Viden om, hvordan hjerner og mennesker tænker, og hvordan vi reagerer, når vi bliver pressede på arbejdet.
    • Sjove og kreative øvelser, hvor alle kan være med og som åbner for sansning, leg, glæde, mod og kropslighed. Elementer, der er vigtige for vores egen og gruppens mentale sundhed
    • Enkle øvelser som mindsker stress og øger arbejdsglæden - og som kan bruges efter foredraget til at fastholde de nye, gode vaner

    Ved at implementere øvelserne, vil I opleve:

    • Mindre stress og sygefravær
    • Større rummelighed, tolerance og arbejdsglæde
    • Bedre sammenhold og gruppedynamik

    Varighed ca. 1-1,5 time (evt. + pause, iflg. jeres ønske/tidsplan).
    I står selv for evt. forplejning.
    Pris: Kr. 10.000 + moms. (søg senest 28. august Velliv Foreningen om 10.000 kr.)
    Dato: Arrangementet skal placeres 3.-11. oktober 2020 for at være støtteberettiget
    Kontakt: gh@laegensstol.dk eller hello@trintrin.dk for at aftale nærmere.

    HVEM ER FOREDRAGSHOLDERNE:
    Vi er to virksomheder, der har slået al vores ekspertise sammen og udviklet dette foredrag.
    TrinTrin, der arbejder med kreativitet som omdrejningspunkt for udvikling af mennesker og organisationer og Lægens Stol, der arbejder med at opnå balance og overskud for de, der har et presset arbejdsliv.

    Grethe Harbo, læge. Lægens stol. 
    35 års erfaring fra hospital og praksis 
    Foredragsholder, coach/mentor 

    Hjælper stressede ansatte fra at være overlever til at være hel person, med overskud og arbejdsglæde.
    Tlf: 40513843, mail: gh@laegensstol.dk  
    www.laegensstol.dk

    Trine Dueholm, cand. mag i æstetik og kultur 
    Kreativitetsmentor og illustrator
    25 års erfaring med kreative processer 
    Tlf: 25371010, mail: td@trintrin.dk 
    www.trintrin.dk

    Trine Lerche Frøslev 
    Master i ledelse (MPA), dirigent og 20 års ledererfaring
    Ekspert i personale- og organisationsudvikling. 
    Tlf: 81353036, mail: tlf@trintrin.dk
    www.trintrin.dk
     

  • Mind Social

    Skarpe hjerner og mentalt overskud handler om den enkelte og alt det imellem os – det vi giver til hinanden. Det handler om at have overskud til opgaven og til relationen.

    På workshoppen sætter vi fokus på muligheden og ansvaret for at gøre både sig selv og hinanden – de gode afleveringer. På det at kontrollere sin opmærksomhed og træffe aktive valg - hvorfor det er vigtigt og hvordan vi kan arbejde med det.

    I hverdagen skal vi hele tiden prioritere og balancere mellem egne og fælles opgaver og mål.  Uagtet deadlines, krav og forventninger, så skal vigtige beslutninger træffes med et skarpt fokus, der understøtter de rigtige handlinger og de gode afleveringer. Og under pres og i travle perioder skal vi stadig prioritere og aktivt vælge at gøre både os selv og kollegerne gode.  

    Workshoppen er en kombination af oplæg og praktiske øvelser, der gør deltagerne klogere på, hvordan vores hjerner arbejder i sammenhæng med hverdagens opgaver. De praktiske øvelser flytter på bedste vis læring og refleksioner fra tanke til handling.

    Deltagerne går fra workshoppen med refleksioner og et fælles sprog, der kan hjælpe til mere fokus og overskud i hverdagen. Og de går fra workshoppen med masser af smil og god energi.

    Du finder mere om Mind Social og en workshop her : https://mindsocial.dk/teams-organisationer-ledelse-hr/workshop/

    Kontakt:

    Ditte Andersen

    M: ditte@mindsocial.dk

    T: + 45 20 58 51 11

  • Mentalform v. Kenneth Dreyer

    Jeg tilbyder 2 forskellige workshops, hvor I snakker om og træner jeres arbejdsglæde -
    ganske enkelt en træningsdag i arbejdsglæde. I arbejder med de fokuspunkter og værdier
    som er nøglen til jeres bedste arbejdsdag. I finder sammen de nøgler I skal bruge og sætter
    handling på dem.

    1) Kortere workshop - 3 timer
    Pris: 10.000 kr. + kørsel (uden for Fyn)
    2) Længere workshop - 6 timer
    Pris: 15.000 kr. + kørsel (uden for Fyn)

    Kontakt: 

    mentalform
    Nørregade 17 B, 1.
    5000 Odense C
    ksd@mentalform.dk
    31 31 38 30

  • Mental Vinder og VIWA® Coaching

    HVER FOR SIG ER VI GODE - SAMMEN BLIVER VI DE BEDSTE!

    Vi ønsker at forbedre samarbejdet både det interne og det eksterne samarbejde. Vi husker dagligt på, at vi selv kan påvirke tingene. Vi arbejder og tænker som et team - skiftes til at trække læsset, når der er behov for det.

    Overordnede mål/succeskriterier:

    GEJST – OPTIMAL KOMMUNIKATION – MENTAL STYRKE - GLÆDE OG SUCCES
    Workshoppen har givet os et nyt syn på hinanden som kollegaer. Vi er blevet et bedre team, og er bevidste om, at optimal kommunikation er vejen frem. Vi har fået konkrete værktøjer til at gøre flere arbejdsdage til fantastiske arbejdsdage. Vores mentale styrke og sundhed er vokset.

    Form:
    Formen er en vekslen mellem 20 % teori og 80 % praksis - individuelle processer og aktiviteter i team/par.

    Varighed:
    3,5 timer

    Indhold

    • Præsentation af teamet - lavet som en sjov icebreaker der giver energi.
    • Hvad kendetegner en god kollega hos os? Dialogøvelse og plenumsnak.
    • Kommunikation og samarbejde:
    • To samarbejds- og kommunikationsøvelser, der giver latter, stolthed og åbenhed.
    • Vi spiller poker - arbejdsglædepoker*
    • Vi bygger tårne
    • Hvad er en god arbejdsdag? Dialogøvelse og plenumsnak.
    • Hvad vil vi gerne have mere af og mindre af i vores team? Trio- og plenumsnak
    • Evaluering
    • Virksomheden får efterfølgende en poster med kendetegnene for en god kollega.

    Deltagerne får inden workshoppen et introduktionsbrev med to refleksionsspørgsmål omhandlende, hvad der kendetegner en god kollega og hvad er en god arbejdsdag.

    Pris:
    13.500 kr. + moms. Kørselstillæg hvis workshoppen afholdes i Jylland eller på Fyn.
    *) Arbejdsglædepoker også kaldet - Personality Poker er et kortspil, der på en nem, sjov og dynamisk måde afdækker deltagernes personlighedstyper. Typerne fortæller, hvad der giver den enkelte deltager arbejdsglæde og giver dermed bedre kendskab til ens egen type, til kollegernes type og giver mere gensidig forståelse og accept af forskelligheder.

    Om Mental Vinder og VIWA® Coaching:
    Vi brænder for at gøre en forskel på det danske arbejdsmarked. Det gør vi ved at sætte fokus på kommunikation og samarbejde. Når du og dit team lykkes med jeres kommunikation, skaber det mental sundhed og en bedre bundlinje. Det gør jer mentalt stærkere - eller det vi kalder for en mental vinder. At være en mental vinder er ikke at være Superman eller en anden superhelt. Mentale vindere er helt almindelige mennesker som dig og mig, der har lært at bruge de rigtige mentale værktøjer i en given kontekst. Vores motto er: ”Jeg taber aldrig - enten vinder jeg, eller så lærer jeg.”Vores motto vil vi gerne gøre til dit motto. Kunderne siger om os, at vi er eksperter i at få mennesker til at tale sammen på nye måder. Både når de kommunikerer med sig selv og med andre.
    Vi sætter en ære i at være den forskel, der fremadrettet gør en forskel. Starte ny adfærd, der giver større arbejds- og livsglæde. Og en arbejdsplads, der lykkes med sin kerneopgave.


    Kontakt:
    Bjarne Nielsen, NLP Master Coach og proceskonsulent, bn@mentalvinder.dk eller bn@viwa.dk,
    tlf. 4089 1230.
    viwa.dk - mentalvinder.dk

  • ProcesConsult

    ”Belastning – begejstring i det daglige arbejde”

    Trivsel, arbejdsglæde, samarbejde og forandrings-workshop

    Workshoppen indeholder et tjek af det psykiske arbejdsmiljø og inspiration til det videre trivselsarbejde på arbejdspladsen. Brug den fx til at samle op efter coronafasens udfordringer.

    Belastning – begejstringsworkshop med afdelingen

    Jeg arbejder med en metode og en workshop, som jeg har brugt med succes igennem årene. Arbejdspladsens udfordringer bliver italesat på en nænsom og kreativ måde. Alle deltagere har mulighed for at tage aktivt del i processen og komme til orde. Workshoppen er især brugbar, hvis det er et stykke tid siden, at I lavede jeres APV. Den fungerer nemlig som en minitrivselsundersøgelse, med fokus på det der belaster og begejstrer i det daglige arbejde. Hele afdelingen deltager, og det er især vigtigt, at trioen, leder, tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljøkonsulenten er med. De skal nemlig i arbejdstøjet efterfølgende.

    Forløbet tager i alt ca. 5-6 timer og er delt op i del 1 og 2. Del. Workshoppen ligger indenfor den økonomiske ramme på 10.000, -

    Del 1 – hele afdelingen

    Her arbejder hele afdelingen med deres oplevelser af belastning og begejstring. Vi starter med brainstorm over det, der belaster og herefter begejstrer i arbejdet. Jeg vil som facilitator guide jer gennem nogle spændende timer, hvor I vil få svar på flg.:

    Hvilke tendenser ser vi umiddelbart? Hvad fylder meget? Stemmer det overens med resultaterne fra sidste APV eller det I ellers italesætter i afdelingen? Hvad har I indflydelse på? Hvilke ønsker har I for fremtiden?

    Del 2 – rådgivning og sparring til trioen eller leder

    Hvordan kommer I videre med jeres viden om trivslen i afdelingen? Trioen er her i fokus, og de skal arbejde med de input, som kommer frem i del 1. Trioen vil få kyndig supervision som en del af pakken.

    Hvem er jeg?

    Marianne Boje Andersen, ProcesConsult

    Jeg arbejder for mentalt sundhed i mit lille firma ProcesConsult, og jeg ved om nogen, hvad der virker på denne front. Som psykolog, arbejdsmiljøkonsulent og facilitator på et utal af workshop har jeg mange års erfaring med at hjælpe firmaer og enkeltpersoner til større trivsel og især håndtering af stress. Jeg har skrevet flere bøger om ledelse, trivsel og stress, og er i gang med min nyeste bog ”Trioteamet – samspillet om arbejdsmiljøet. Om integration, indflydelse og viden til arbejdet med det psykosociale arbejdsmiljø”.

    Kontaktinfo

    Marianne Boje Andersen, cand.psych.

    Mail: s85@mail.tele.dk

    Mobil: 4085 7506

    www.procesconsult.dk

  • SoSimple

    Fastholdelse af vigtig indsigt efter Corona.

    En vigtigt, lærerigt og involverende workshop omkring mindfulness, nærvær og enkelhed.

    Dette får I med:

    - Simple værktøjer til at simplificere hverdagen

    - Enkle teknikker til at øge nærværet 

    - Vigtige øvelser til at fokusere på det vigtigste ligenu

    Moderne virksomheder implementerer mindfulness. Moderne ledere fokuserer på nærvær.

    Valide målinger viser udover øget livskvalitet samtidig øget effektivitet i disse organisationer.

    Ledelse med hjerne, hjerte og bundlinje.

    Sted og dato :

    Hos Jer i uge 41 eller efter aftale

    Form :

    Foredrag eller workshop af 3 timers varighed.

    Indhold og form tilpasse Jeres virksomhed, og vi tager selvfølgelig gerne et møde inden for at afklare mål. Der kan tages afsæt i en enkelt workshop eller opstart til et forløb med ønsket om en mindful virksomhed.

    Pris: 

    10.000 kr. ekskl. moms og transportudgifter 

    Foredragsholder:

    Rikke Berg, Indehaver af SoSimple

    Rikke Berg er Bach. Psyk, Coach og terapeut med mere end 5000 sessioner bag sig samt 15 års erfaring med ledercoaching, konflikthåndtering og stresshåndtering. I sit firma SoSimple arbejder Rikke sammen med toppen af dansk erhvervsliv indenfor mindful leadership, nærvær og autenticitet.

  • TeamArbejdsliv

    Hvad er det egentlig der skaber arbejdsglæde? Handler det om den enkeltes humør og tilgang eller handler det om arbejdet og arbejdspladsen? Og kan vi mon finde svar på de spørgsmål i forskningen?

    På workshops vil begrebet blive udforsket på baggrund af de erfaringer deltagerkredsen har. Hvad der skal til for at opleve arbejdsglæde og hvad betyder arbejdsglæde for den enkelte, arbejdspladsen og borgerne/kunderne?

    Kontakt:
    Eva Thoft, email: eth@teamarbejdsliv.dk; Tlf: 2091 7417 eller
    Henrik Ankerstjerne Eriksen hae@teamarbejdsliv.dk, Tlf: 22 86 21 37

    Læs mere på vores hjemmeside 

  • TN Coaching

    Hvad er arbejdsglæde?

    Hvordan får vi fokus på det gode i vores arbejdsdag, og hvordan påvirker det vores mentale sundhed.

    Medarbejderne inddrages med et sjovt og lærerigt spil omkring arbejdsglæde.

    Deltagerne får en live mentaltræning om arbejdsglæde og glæde i hverdagen.

    Afsluttes med action-kort til at gøre mere for arbejdsglæden og for medarbejdernes mentale sundhed.

    Sted

    Foredrag og workshop afholdes hos jer i uge 41, eller nærmere aftalt dato.

    Priser

    Priserne på de udvalgte foredrag og kurser på Danmarks Mentale Sundhedsdag er 10.000 kr.

    Kontakt

    Kontakt Tina Nielsen på 60542274 eller mail@tncoaching.dk for at høre mere om de enkelte foredrag og workshops. Det er også muligt at få skræddersyet et foredrag eller workshop an på jeres behov, og jeg bidrager gerne med inspiration, så ring eller skriv og hør mere.

  • Winholistic Aps (hele landet)

    Sådan håndterer du irriterende typer
    Selvom styrken i et team ligger i menneskers forskellighed, er det ofte ”de andre”, altså dem der ikke er som os, der irriterer os mest i det daglige.
    Med udgangspunkt i adfærdspsykologien kortlægges ”de irriterende typer”.
    Gennem fokus på egen og andres foretrukne adfærd, lærer deltagerne sig selv og ”de andre” endnu bedre at kende – både hvad angår styrker og udviklingsmuligheder.
    Der er mulighed for at skræddersy eventet, så det passer præcis til din arbejdsplads.

    Få et positivt mindset
    Et positivt mindset kan producere positive holdninger, og positive holdninger fører til positive resultater. At tænke stort og positivt er en succesfuld vane, som kan indøves.
    Her får deltagerne tro på, at man skaber sin egen fremtid og tips til, hvordan de kan få maksimalt udbytte af positiv tænkning.
    Der er mulighed for at skræddersy eventet, så det passer præcis til din arbejdsplads.

    Konflikter skal ikke løses…
    Konflikter er en del af hverdagen og skal ikke bare løses, men håndteres på professionel vis.
    Deltagerne får værktøjer til at håndtere konflikter i det daglige, så ikke de eskalerer. De lærer samtidig hvordan kommunikationen i konflikter optimalt bør være.
    Der er mulighed for at skræddersy eventet, så det passer præcis til din arbejdsplads.

    Find mere inspiration i vores kursuskatalog: https://www.winholistic.dk/da/kurser

    Kontakt os allerede nu
    så kan vi indkredse hvilket event, der passer bedst hos jer:
    Adfærdsekspert og foredragsholder Peter Winther
    Telefon 53 38 34 00 eller på e-mail pw@winholistic.dk

  • Worklife Barometer

    Howdy workshop – en proces mod højere arbejdsglæde

    Vejen til bedre mentale sundhed handler bl.a. om at gå glad på job. Når vi oplever glæde – positive emotioner – har det en lang række positive mentale og fysiske følgevirkninger.

    Howdy tilbyder mere end en workshop – men en proces med fokus på at forstå, hvad der skaber glæde ved at gå på job, samt hvordan I som kollegaer, ledere og organisation kan skabe mere arbejdsglæde i hverdagen.

    Processen består af:

    • Måling af trivsel før workshoppen (Howdy Wellbeing)
    • Workshop
    • Måling af trivsel efter workshoppen
    • Opfølgning

    Hvad er Howdy?

    Howdy er en unik metode, der giver din virksomhed indsigt i både medarbejdernes og organisationens mentale trivsel, og samtidig griber proaktivt ind, når behovet opstår.

    Læs mere om Howdy: https://howdy.care/dk/

    I får:

    • Workshop, 2 timer faciliteret af erhvervspsykolog
    • 2 måneders Howdy abonnement til alle workshop deltagere inkl.:
      • Proaktivt beredskab bestående af erhvervspsykologer
      • Ledelsen får adgang til virksomhedens trivselsdata
      • Howdy feedback: Mulighed for at stille ekstra spørgsmål, fx hvad giver dig arbejdsglæde?
    • Virtuel opfølgning, 30 min faciliteret af erhvervspsykolog

    Pris: 10.000 kr. ekskl. Transport, op til 50 deltagere

    Kontakt:

    Gunnar Brabrand

    gbr@worklifebarometer.com

    M: +45 5171 7703

    Worklife barometer ApS

    Howdycare.dk