Forandringer og organisationsændringer som tema

Herunder kan I få inspiration til, hvilke udbydere I kan benytte, hvis I vil holde en workshop om forandringer og organisationsændringer på jeres arbejdsplads. Hver udbyder beskriver dét, de kan tilbyde i forhold til temaet.

Kontakt en workshopsholder og forklar, hvad I gerne vil blive klogere på. Det kan være helt grundlæggende eller noget mere avanceret. De fleste udbydere kan tilpasse deres tilbud, så det passer til jeres ønsker.

Der kan sagtens søges støtte til et foredrag med nogen, der ikke står på listen herunder. 

  • ArbejdsmiljøCentret

    Bæredygtig ledelse som nøglen til succesfulde forandringer og organisationsændringer 
    Flere og flere virksomheder har bæredygtighed på dagsordenen, og mange har allerede taget stilling til hvilke af FN’s verdensmål, de bidrager til.

    Vi oplever et stigende menneskeligt behov for at bidrage til bæredygtigheden i denne verden, og coronakrisen har pustet til denne udvikling og understreget, at vi befinder os på tærsklen til en tid fuld af forandringer i arbejdslivet:

    Inden for ledelse og arbejdsmiljø er den bæredygtige organisation, det bæredygtige arbejdsliv og mental sundhed blevet et mantra, og ordene afspejler hos mange et ønske om at skabe virksomheder, hvor medarbejderne kan være et langt arbejdsliv uden at blive nedslidt – både mentalt og fysisk.

    Under temaet Forandringer og organisationsændringer arbejder vi med bæredygtighed på ledelse- og medarbejderniveau. Hvilke ledelsesmæssige dilemmaer og problemstillinger er det nødvendigt og hensigtsmæssigt, at du som leder forholder dig til, når du skal bidrage til at skabe en bæredygtig verden, virksomhed og virkelighed for dine medarbejdere? Hvilket ansvar og hvilke vaneændringer skal den enkelte medarbejder tage på sig, for at vi i fællesskab kan lykkes?

    Vi ser på både de psykologiske mekanismer, der ligger til grund for vores adfærd og også på de ledelsesmæssige værktøjer, der kan være brugbare i løsningen.

    Der tilbydes en workshop af 3 timers varighed.

    Kontakt
    Pernille Vedsted, direktør Vest
    M: pv@amcentret.dk
    T: 3177 8082

    Stine Moesmand, afdelingsleder Øst
    M: sm@amcentret.dk
    T: 3157 4854

    ArbejdsmiljøCentret

  • Athenas

    Athenas er landets største foredragsbureau og tilbyder inspirerende foredragsoplevelse, kurser eller workshops til landets arbejdspladser og virksomheder. Vores kerneområder er trivsel, samarbejde, kommunikation, arbejdsglæde, sundhed og forandringer.

    Oplev Michael Svendsens humoristisk og underholdende foredrag om trivsel og forandringer. Foredraget handler om de alle forandringer vi møder - og hvordan at vi vælger at tackle dem. Michael har flere gange måtte foretage nogle markante karriereskift, og det er der kommet et underholdende foredrag ud af, som er fyldt med konkrete redskaber og fornyet energi.

    Kommunikationseksperten Rune Strøm er klar med et livsbekræftende foredrag om personlige kriser og modstandskraft. Når vi går gennem livet, vil vi alle opleve svære følelser, belastende tanker og bøvlede relationer. Rune Strøm sætter ord på de svære følelser der kan sætte sig fast og blive kroniske - og minde os om, at kriser og konflikter også kan føre til fornyelse, vækst eller meningsfuld forandring.

    Oplev Anders Bjørk i et motiverende og tankevækkende foredrag om personlig udvikling og trivsel på arbejdspladsen. Hvad kan I selv gøre for at få flere gode arbejdsdage i kalenderen? Hvad afgør, at I får en rigtig god arbejdsdag? Anders Bjørk er en af landets største kapaciteter, når det kommer til oplæg om forandringer og personlig udvikling, og han tilpasser indholdet efter jeres konkrete ønsker og behov.

    Oplev Tommy Krabbes underholdende foredrag om forandringer, forskellighed og fællesskab - og styrk sammenholdet hos medarbejderne på jeres arbejdsplads. Hvad sker der når vi bliver udsat for forandringer? Hvorfor nogle er videre efter to sekunder, mens andre skal bruge lang tid? Hvad gør forandringer ved vores tanker og følelser, og hvordan anerkender vi hinandens forskellighed?

    Få et godt tilbud på jeres næste foredragsholder ved at kontakte Athenas på booking@athenas.dk eller tlf. 4445 0096.

    Læs mere på www.athenas.dk

     

  • Center for Psykisk Sundhedsfremme

    Center for Psykisk Sundhedsfremme

    I Center for Psykisk Sundhedsfremme udvikler og kvalitetssikrer vi forskningsbaserede indsatser til bl.a. forebyggelse af stress. Vi har højeste faglige niveau og vores undervisere tæller nogle af landets førende eksperter inden for arbejdsmiljø- og stressområdet. Vi har selvfølgelig også erfaring med processer og undervisning, så det bliver ikke kedeligt.

    Tema 1. Workshop om hvordan vi i fællesskab sikrer høj trivsel

    Vi inspirerer til hvordan I på arbejdspladen i fællesskab bedst arbejder med at fremme trivsel og sikre et godt psykisk arbejdsmiljø. Workshoppen vil gøre jer klogere på det gode produktive arbejdsmiljø, hvordan udfordringer opstår og hvordan I i fælleskab styrker trivslen.

    Eksempler på temaer vi kan tage fat i:

    • Forebyg stress og stressrelateret sygefravær
    • Forebyg og håndter mobning og konflikter
    • Få det bedste ud af forandringer

    Alle workshops tager udgangspunkt i den nyeste forskningsbaserede viden, og giver jer adgang til en række konkrete værktøjer, der kan bruges på jeres arbejdsplads efterfølgende.

    Skriv en e-mail eller ring, så tager vi en dialog om hvad der er mest behov for på netop jeres arbejdsplads.

    Yun Ladegaard, Ph.d. Erhvervspsykolog. Leder af de Erhvervsrettede Indsatser i Center for Psykisk Sundhedsfremme. Email: yun.ladegaard@cfps.dk, tlf. 2076 2106

    Janne Skakon, Ph.d. Erhvervspsykolog. E-mail: janne.skakon@cfps.dk tlf. 2298 3737

  • DA Arbejdsmiljøuddannelse

    I uge 41 udbyder DA arbejdsmiljøuddannelse 5 workshops til såvel offentlige og private virksomheder.

    Under temaet forandringer afvikler vi følgende workshop:

    Psykisk arbejdsmiljø og forandringerfå trivslen med

    Forandringshastigheden i virksomheder kan vel bedst karakteriseret som værende konstant accelererende, og kan sætte det psykiske arbejdsmiljø under pres.

    På workshoppen sætter vi fokus på, hvordan I kan arbejde for at sikre et godt psykisk arbejdsmiljø i forbindelse med forandringer, og hvordan forandringsprocesser påvirker det daglige arbejde før, under og efter forandringen.

    På workshoppen bliver I introduceret til principper for robuste forandringer.

    • Planlægning, der tænker trivsel ind i forandringsprocessen.
    • Konkrete redskaber til kommunikation af formålet og behovet for forandringen.
    • Inddragelse af arbejdsmiljøorganisationen, ledere og medarbejdere.
    • Naturlige reaktioner ved forandringer.
    • Dialog og håndtering af tvivl og usikkerhed.

    En workshop hos jer varer 2,5 time og der kan være op til 25 deltagere. 

    Oplægsholdere:                                                                                           

    Karl Christian Kjær, BA, MSc. Arbejdsmiljøkonsulent og underviser.
    Susanne Green, Stresscoach og arbejdsmiljøunderviser.                                  

    Vores underviser har stor erfaring i at afvikle workshops i emner, der kan bidrage til en arbejdsdag med mental sundhed og trivsel.

    Målgruppe: Ledere og medarbejdere.

    Pris: 10.000,- kr. ekskl. moms. og underviserens transportudgifter.

    Reservation: DA arbejdsmiljøuddannelse Jonas Björk tlf. 33 38 94 70, mail@dakurser.dk                            
    Kontakt os, så sammensætter vi et program, der giver mening for jer. 

    DA arbejdsmiljøuddannelse www.dakurser.dk

    Dansk Arbejdsgiverforening samarbejder med Velliv Foreningen og indgår i partnerskabet ”Sammen om mental Sundhed” for at udbrede viden om mental sundhed på danske arbejdspladser.

  • Dansk Center for Mindfulness

    En af de største udfordringer for os mennesker er forandring. Derfor går mindfulness i høj grad ud på at arbejde tanker og følelser i forhold til at leve med usikkerhed, forandring og følelsen af tab af kontrol.

    Dansk Center for Mindfulness tilrettelægger både workshops og foredrag om temaet forandring. Vi tager altid udgangspunkt i den seneste forskning fra Danmark og internationalt. Samtidigt er vores undervisning meget hands-on med fokus på, at deltagerne prøver værktøjer af, der kan bruges i praksis. Vores viden giver indblik i, hvordan man som individ og organisation kan arbejde med at styrke mental sundhed og forebygge stress.

    Læs mere om centret på http://mindfulness.au.dk/

    Kontakt:

    Anne Mette Kvist Vester, Administrationsleder, Dansk Center for Mindfulness

    E: annemette@clin.au.dk 

    T: 24 61 96 64

  • Falck Healthcare

    Alle ønsker udvikling, men sjældent ønsker man forandringer. Vi præsenterer jer for den psykologi, der ofte gør forandringer træge eller angstprovokerende. I får værktøjer til, hvordan I sammen kommer igennem forandringer og den turbulens det giver, når vi går fra noget vi er vant til, til noget nyt vi skal gøre. I får viden om adfærdsdesign, der honorer den nye virkelighed.

    • Format og varighed: Workshop-format af 3 timers varighed
    • Foredragsholder: Erfaren erhvervspsykolog fra Falck Healthcare med spidskompetencer indenfor organisations- og adfærdspsykologi

    Pris

    10.000 kr. eksl. moms + kørselstillæg

    Kontakt 

    Jacob Vindbjerg Nissen, Chefpsykolog hos Falck Healthcare
    mobil: +45 29 37 19 13
    E-mail: jvni@falck.dk

  • Glifberg Processer

    GLIFBERG PROCESSER afholder workshop for ledere og medarbejdere, hvor forandringer og organisationsændringer, mental sundhedsfremme og forebyggelse af mentale sundhedsudfordringer er i fokus. Indholdet på en workshop kan fx være:

    • Tema: Hvad skal der til, for at vi udvikler vores samarbejde og fastholder et godt arbejdsmiljø, så vi trives og sammen bidrager til, at organisationen fungerer, og kerneopgaven er i fokus?

    Målgruppe: MED-udvalget og TRIO: leder, arbejdsmiljørepræsentant og tillidsrepræsentant

    • Tema: ”En oplyst anerkendelsesrejse – nyt perspektiv på stress” med udgangspunkt i Pernille Steen Pedersens forskningsprojekt ”Ledelse, kerneopgave, arbejdsfællesskaber og stress”. Vi ser på forebyggelsesværktøjer og nye måder at arbejde sammen om stressforebyggelse.

    Målgruppe: Leder og medarbejdere

    Varighed af workshop er fra 3 til 8 timer alt efter jeres behov og indhold. Der lægges vægt på brug af aktive og kreative læringsmetoder, fordi det er vigtigt at have både hoved, krop og hjerte med. Det sker altid teoretisk og empirisk veldokumenteret - og med en velbegrundet tilgang.

    Kontaktoplysninger

    Kontakt gerne Birgitte Glifberg for at høre om muligheder for samarbejde og evt. andre workshop på mobil 20213515 eller skriv til kontakt@glifbergprocesser.dk

    Du kan læse mere her: www.glifbergprocesser.dk

  • CRECEA

    Håndter de menneskelige reaktioner på forandringer

    Oplever I også udfordringer og frustrationer i forbindelse med gennemførelse af forandringer på jeres arbejdsplads? Er det svært at få alle med? I denne workshop giver vi et indblik i den psykologi og nogle af de mekanismer, som gør at forandringer ofte bliver træge eller angstprovokerende, og I vil blive præsenteret for værktøjer og metoder til at arbejde med den modstand, der ofte opstår, når forandringerne skyller ind over medarbejdere og ledere.

    Varighed: 2-3 timer

    Antal deltagere: op til 25 deltagere pr. workshop.

    Pris: 10.000 ekskl. moms og transport

    Aktiviteten kan gennemføres i hele Danmark

    Kontakt:

    CRECEA A/S på 70108600 eller på mail crecea@crecea.dk

    CRECEAs mission er at gøre Danmark sundere – én virksomhed ad gangen. CRECEA er autoriseret arbejdsmiljørådgiver, og vi hjælper dig med at gøre dit arbejdsmiljø bedre. Vi tror på, at et bedre arbejdsmiljø både giver trivsel og arbejdsglæde og en bedre bundlinje.

     

  • Arbejdsflow.dk

    Arbejdsflow i praksis (Varighed – 4 timer)

    Er det muligt at glide gennem en produktiv arbejdsdag uden frustration, pres og jag?

    Er det muligt at skabe basis for kontinuerlig ro i maven og overblik, selvom der er deadlines, forandringer og uvisheder i hobetal?

    Er det muligt at komme hjem fra en arbejdsdag med overskud?

    Det korte svar er JA.

    Kræver det øvelse?

    JA.

    Er det indsatsen værd?

    JA

    På workshoppen om Arbejdsflow i praksis gennemgår deltagerne de 4 faser i arbejdsflow og lærer hvordan de kan bruges til at minimere stress og jag i hverdagen ved simple, kontinuerlige indsatser, der vækker lysten hos til at tage ansvar for egen trivsel.

    Pris: 17.000 kr. plus transport

    Alle priser er ex. moms.

    Om Arbejdsflow.dk

    Fra gode intentioner til reel handling

    Vi hjælper dig med at skabe de bedste betingelser for trivsel og et bæredygtigt arbejdsliv – både for dig og for dine medarbejdere.

    Det gør vi ved at give dig enkle, konkrete værktøjer, du kan bruge i hverdagen til at genskabe flow, skabe engagement og øge den naturlige lyst til at tage ansvar.

    Vi har en mission om at hjælpe mennesker og organisationer med at skabe et bæredygtigt arbejdsliv for så mange som muligt. 

    Du kan få gavn af de mere end 15 års erfaring vi hver især har med undervisning og rådgivning af ledere og medarbejdere: 

    Anja Vintov er FLOW Specialist, forfatter til bøgerne om Hverdagsmod. ‘Flyt dig lidt – små skridt store forandringer (Gads Forlag) og e-bogen Kuren mod frygt (www.kurenmodfrygt.dk)  –  Stifter af FLOW Specialist Uddannelsen, ekstern underviser for bl.a. Lehman & Partners. Anja har drevet egen virksomhed i 20 år og har baggrund i IT / Salgsledelse.

    Selma Kjærbo Hansen er FLOW Specialist, MediYoga- og Mindfulness lærer og ejer af Menna Mind Business. Selma er uddannet MA i virksomhedskommunikation, BA i erhvervsøkonomi og sprog og har arbejdet med HR og kommunikation hos både globale og nationale koncerner, i dag som HR Manager hos Head Energy.

    Kontakt:

    www.arbejdsflow.dk

    Anja Vintov
    Mobil:  (+45) 20 63 74 90
    E-mail: anja@arbejdsflow.dk

    Selma Kjærbo Hansen
    Mobil: (+45) 30 72 08 98
    E-mail: selma@arbejdsflow.dk

  • Klogere sammen, Sarah Warny Berg

    Dialog-kaffe: Når vi er to afdelinger, der skal have det til at fungere sammen.

    Dette dialog-kaffe-arrangement er for jer, som for nyligt har lavet en sammenlægning af to afdelinger eller lige om lidt skal til det. Når to afdelinger skal slås sammen kan det være som to forskellige kulturer, der skal til at dele et land. Her kan der let opstå konflikter, fordi hver afdeling oplever en tryghed i deres måder at gøre tingene på – og vi giver sjældent slip på det, der føles trygt.

    Inviter dine medarbejdere til dialog-kaffe, hvor formålet er at skabe forståelse for hinandens ”kulturer”, så I kan bruge sammenlægningen til det, den sikkert oprindeligt var tænkt som; at sætte det bedste fra to verdner sammen i én. Formegentlig vil dine medarbejdere opdage, at de egentlig ikke er så éns i deres egen afdeling, og at de sandsynligvis har mere til fælles med nogen ”i den anden kultur”, end de lige havde forestillet sig.

    At det er en dialog-kaffe betyder, at det er dialogen mellem dine medarbejdere, der er i centrum, og at vi skaber den under hyggelige og afslappede rammer. Som facilitator er mit ansvar at skabe rammerne for samtalen gennem spørgsmål, øvelser og oplæg, der er designet til at skabe tryghed i netop jeres medarbejdergruppe. Gennem dagen vil jeg skabe overblik og trække den vigtige viden frem i lyset, som dukker op i dialogen mellem dine medarbejdere.

    Det får I ud af dagen:

    • En hyggelig eftermiddag med vedkommende samtaler, der skaber samhørighed.
    • Indblik i værdier og vaner, som kan gøre kommunikationen lettere fremover.
    • Mulighed for at I hver især og som nu fælles afdeling bliver bestyrket i, hvad der er vigtigt for jeres fællesskab og for jeres formål.
    • Bedre muligheder for at undgå dårligt arbejdsmiljø, stress-sygemeldinger og opsigelser.

    Pris: 10.000 Kr. inkl. moms for et halvdagsarrangement.

    Læs mere her: https://sarahwarnyberg.dk/index.html

    Læs anbefalinger her: https://sarahwarnyberg.dk/anbefalinger.html

    Kontakt:

    Sarah Warny Berg

    M: Sarahwarny@hotmail.com

    T: 60774057

  • Blenstrup & Bisgaard

    Når forandringerne rammer (igen?) går der en masse mere eller mindre forudsigelige dynamikker i gang i teamet – og blandt alle de samarbejdspartnere, som teamet har i den øvrige organisation. Der kan opstå usikkerhed både i forhold til jobindhold, jobsikkerhed, sociale relationer mm. Trivsel, motivation og engagement svinger op og ned blandt teamets medarbejdere – og ofte i utakt. Usikkerheden og evt. dårlig stemning tærer over tid på den mentale sundhed hos alle. Som leder bliver du måske endda usikker på, om dialoger om trivslen skader mere end den gavner, fordi nogle teammedlemmers dårlige humør synes at trække de andre endnu længere ned. Men det gør den ikke, hvis man har de rigtige værktøjer!

    Dette får du med:

    • Viden om almindelige reaktioner på forandring og forandringers betydning for mental sundhed
    • Værktøjer til at sætte fælles mål, når de organisatoriske mål er uklare
    • Værktøjer til at rammesætte og facilitere de nødvendige dialoger
    • Værktøjer til at ansvarliggøre og engagere alle i teamet/afdelingen


    Sted & dato

    Hos jer i uge 41 eller efter aftale.

    Form:

    Foredrag eller workshop af 3 timers varighed

    Foredragsholder

    Erfaren erhvervspsykolog fra Blenstrup & Bisgaard med mange års erfaring med fremme af mental sundhed hos både private og professionelle.

    Pris

    10.000 kr. eksl.moms + transportudgifter

    Om Blenstrup & Bisgaard:

    Vi er alle autoriserede psykologer med en stærk kombineret profil fra både erhvervspsykologiske og kliniske opgaver. Det betyder, at vi både forstår de organisatoriske og menneskelige mekanismer og behov, og det afspejler sig i vores opgaveløsning. Vi tager altid udgangspunkt i de individuelle mål, behov og ressourcer hos vores kunder og klienter. Men vi går aldrig på kompromis med vores overbevisning om, at ethvert forbrug af menneskelige ressourcer skal være langtidsholdbart og meningsgivende. Sammen skaber vi værdifulde forandringer til gavn for både det private og det professionelle liv. Mental sundhed er vores passion. 

    Du er velkommen til at læse mere her: https://www.blenstrupbisgaard.dk/moed-os/virksomhedsprofil/

    Kontakt

    Karin Bisgaard, founding partner, cand.psych.aut.

    e-mail: kb@blenstrupbisgaard.dk

    Mobil: +45 28 146 166

  • Gøre God

    WORKSHOP i Kunsten at Gøre God

    Vi tilbyder 3-4 timers workshop på alle hverdage i uge 41 i hele Danmark.

    Deltagerens læring/ effekt:

    • Et tryggere miljø for medarbejdere, som øger mental sundhed, tillid, mod og trivsel.
    • Træning som sætter tydelige, praksisnære spor og som giver Jer en tydelig effekt, der kan ses med det samme.
    • Et indbygget konfliktberedskab i Jeres samarbejdsprocesser, samt en skærpet feedback-kultur med fokus på, at hver enkelt har øje for potentialet i samspillet.
    • Fuld udnyttelse af medarbejder-diversiteten og et kvalitetsløft til processer og produkter.
    • Træning af innovativ adfærd gennem sam- og nyskabelse.
    • Et indbygget konfliktberedskab i Jeres samarbejdsprocesser, samt en skærpet feedback-kultur med fokus på, at hver enkelt har øje for potentialet i samspillet.

    Det skal være praksisnært, for at være relevant, så vi tilbyder:

    • Formøde pr tlf ca 20 min, hvor firmaprofil og udfordringer skitseres
    • 60-90 min Workshop del 1: Basis Gøre God-øvelser. SE, SIG JA & GØR GOD
    • 60-90 min Workshop del 2: Praksisnære og firma-relevante øvelser.
    • Transfer/efterspil: Opfølgningsvejledning, samt tilbud om 15 min leder/HR sparring

    At gøre god’ er at gribe det andre gør lige i sekundet og støtte dem i at lykkes med, eller folde det ud, som de bestræber sig på.

    • Det er også at have øje for den positive intention og de potentialer der gemmer sig inde bag et måske famlende forsøg eller en lidt uhensigtsmæssig attitude.

    • At gøre god er derfor også en måde at bryde potentielt konfliktoptrappende mønstre og vende ’nej-attituder’ til ’ja-attituder’.

    • Grundlæggende handler det om at fremme det bedste i hinanden. Det kan kun lade sig gøre, hvis du er fuldt tilstede og i kontakt og retter din opmærksomhed udad, og hvis du i situationen tør og formår at slippe kontrollen og spille efter gehør.

    Kontakt-info:

    • Troels Bom, Tlf:  25 30 41 11, troels@troelsbom.dk
    • Gitte Xenia Feddersen, Tlf: 31 44 83 00, kontakt@gittexenia.dk

    ’Gøre God’ er vores bidrag til at skabe sunde dynamiske fællesskaber (arbejdspladser, foreninger, relationer m.v.), hvor mennesker trives og udvikler sig. Vi skærper bevidst vores blik for hinandens kvaliteter og sammen skaber dét, som ingen af os kunne have skabt alene. Vi bestræber os på at skabe et psykisk arbejdsmiljø, som understøtter, at vi når de mål fællesskabet (organisationen) er sat i verden for, på en psykisk, social sund samt bæredygtig måde.

  • ProcesConsult

    ”Belastning – begejstring i det daglige arbejde”

    Trivsel, arbejdsglæde, samarbejde og forandrings-workshop

    Workshoppen indeholder et tjek af det psykiske arbejdsmiljø og inspiration til det videre trivselsarbejde på arbejdspladsen. Brug den fx til at samle op efter coronafasens udfordringer.

    Belastning – begejstringsworkshop med afdelingen

    Jeg arbejder med en metode og en workshop, som jeg har brugt med succes igennem årene. Arbejdspladsens udfordringer bliver italesat på en nænsom og kreativ måde. Alle deltagere har mulighed for at tage aktivt del i processen og komme til orde. Workshoppen er især brugbar, hvis det er et stykke tid siden, at I lavede jeres APV. Den fungerer nemlig som en minitrivselsundersøgelse, med fokus på det der belaster og begejstrer i det daglige arbejde. Hele afdelingen deltager, og det er især vigtigt, at trioen, leder, tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljøkonsulenten er med. De skal nemlig i arbejdstøjet efterfølgende.

    Forløbet tager i alt ca. 5-6 timer og er delt op i del 1 og 2. Del. Workshoppen ligger indenfor den økonomiske ramme på 10.000, -

     

    Del 1 – hele afdelingen

    Her arbejder hele afdelingen med deres oplevelser af belastning og begejstring. Vi starter med brainstorm over det, der belaster og herefter begejstrer i arbejdet. Jeg vil som facilitator guide jer gennem nogle spændende timer, hvor I vil få svar på flg.:

    Hvilke tendenser ser vi umiddelbart? Hvad fylder meget? Stemmer det overens med resultaterne fra sidste APV eller det I ellers italesætter i afdelingen? Hvad har I indflydelse på? Hvilke ønsker har I for fremtiden?

    Del 2 – rådgivning og sparring til trioen eller leder

    Hvordan kommer I videre med jeres viden om trivslen i afdelingen? Trioen er her i fokus, og de skal arbejde med de input, som kommer frem i del 1. Trioen vil få kyndig supervision som en del af pakken.

    Hvem er jeg?

    Marianne Boje Andersen, ProcesConsult

    Jeg arbejder for mentalt sundhed i mit lille firma ProcesConsult, og jeg ved om nogen, hvad der virker på denne front. Som psykolog, arbejdsmiljøkonsulent og facilitator på et utal af workshop har jeg mange års erfaring med at hjælpe firmaer og enkeltpersoner til større trivsel og især håndtering af stress. Jeg har skrevet flere bøger om ledelse, trivsel og stress, og er i gang med min nyeste bog ”Trioteamet – samspillet om arbejdsmiljøet. Om integration, indflydelse og viden til arbejdet med det psykosociale arbejdsmiljø”.

     

    Kontaktinfo

    Marianne Boje Andersen, cand.psych.

    Mail: s85@mail.tele.dk

    Mobil: 4085 7506

    www.procesconsult.dk