Samarbejde og kommunikation som tema

Herunder kan I få inspiration til, hvilke udbydere I kan benytte, hvis I vil holde en workshop om samarbejde og kommunikation på jeres arbejdsplads. Hver udbyder beskriver dét, de kan tilbyde i forhold til temaet.

Kontakt en foredragsholder og forklar, hvad I gerne vil blive klogere på. Det kan være helt grundlæggende eller noget mere avanceret. De fleste foredragsholdere kan tilpasse deres foredrag, så det passer til jeres ønsker.

Der kan sagtens søges støtte til et foredrag med nogen, der ikke står på listen herunder. 

  • Arbejdsflow.dk

    Gør det nemmere at få sagt det svære

    - til chefen, medarbejderen, kollegaen

    Vi bruger mange timer på arbejdspladsen og naturligvis opstår der situationer, som kan være svære at tale om, men gør vi det ikke, påvirker det arbejdsindsatsen og arbejdsglæden - for ikke at nævne stemningen i hjemmet, når man efter en lang dag kommer hjem med undertrykte budskaber.

    Det er altafgørende for det daglige arbejdsflow at kunne:

    • Mærke, hvad du har brug for at sige - og vide hvordan du italesætter det
    • Turde være den første, der åbner til en svær samtale, fordi behovet for at genfinde arbejdsglæden er større end frygten for ikke at blive forstået
    • Bede om hjælp fra andre, når du har nået grænsen for din egen formåen (ingen kan alt)
    • Evne direkte og tydelig kommunikation frem for overspringshandlinger og brok
    • Skabe et miljø, der gør det trygt at sige det svære

    Det handler om at turde tage ansvaret for at udtrykke sig tydeligt for det usagte kan skærme for den gode arbejdsindsats og det stærkt sammentømrede kollegaskab.

    Book en workshop og få konkrete værktøjer, som gør det nemmere at få sagt det svære.

    Vores foredrag og workshops er unikke og tager udgangspunkt i jeres hverdag, udfordringer, jeres vision, mission, strategi og værdier.

    Arbejdsflow i praksis (Varighed – 4 timer)

    Er det muligt at glide gennem en produktiv arbejdsdag uden frustration, pres og jag?

    Er det muligt at skabe basis for kontinuerlig ro i maven og overblik, selvom der er deadlines, forandringer og uvisheder i hobetal?

    Er det muligt at komme hjem fra en arbejdsdag med overskud?

    Det korte svar er JA.

    Kræver det øvelse?

    JA.

    Er det indsatsen værd?

    JA

    På workshoppen om Arbejdsflow i praksis gennemgår deltagerne de 4 faser i arbejdsflow og lærer hvordan de kan bruges til at minimere stress og jag i hverdagen ved simple, kontinuerlige indsatser, der vækker lysten hos til at tage ansvar for egen trivsel.

    Pris: 17.000 kr. plus transport

    Alle priser er ex. moms.

    Om Arbejdsflow.dk

    Fra gode intentioner til reel handling

    Vi hjælper dig med at skabe de bedste betingelser for trivsel og et bæredygtigt arbejdsliv – både for dig og for dine medarbejdere.

    Det gør vi ved at give dig enkle, konkrete værktøjer, du kan bruge i hverdagen til at genskabe flow, skabe engagement og øge den naturlige lyst til at tage ansvar.

    Vi har en mission om at hjælpe mennesker og organisationer med at skabe et bæredygtigt arbejdsliv for så mange som muligt. 

    Du kan få gavn af de mere end 15 års erfaring vi hver især har med undervisning og rådgivning af ledere og medarbejdere: 

    Anja Vintov er FLOW Specialist, forfatter til bøgerne om Hverdagsmod. ‘Flyt dig lidt – små skridt store forandringer (Gads Forlag) og e-bogen Kuren mod frygt (www.kurenmodfrygt.dk)  –  Stifter af FLOW Specialist Uddannelsen, ekstern underviser for bl.a. Lehman & Partners. Anja har drevet egen virksomhed i 20 år og har baggrund i IT / Salgsledelse.

    Selma Kjærbo Hansen er FLOW Specialist, MediYoga- og Mindfulness lærer og ejer af Menna Mind Business. Selma er uddannet MA i virksomhedskommunikation, BA i erhvervsøkonomi og sprog og har arbejdet med HR og kommunikation hos både globale og nationale koncerner, i dag som HR Manager hos Head Energy.

    Kontakt:

    www.arbejdsflow.dk

    Anja Vintov
    Mobil:  (+45) 20 63 74 90
    E-mail: anja@arbejdsflow.dk

    Selma Kjærbo Hansen
    Mobil: (+45) 30 72 08 98
    E-mail: selma@arbejdsflow.dk

  • ArbejdsmiljøCentret

    Værdifuld kommunikation
    Kommunikation mellem mennesker er en forudsætning for, at vi kan danne relationer, lykkes som medarbejdere og få andre til at forstå vores budskaber.

    En ordentlig kommunikation er værdiskabende og grundlæggende for samarbejde, fælles mål, forståelse hinanden imellem på arbejdspladsen og dermed den mentale sundhed.

    Workshoppen hjælper til hensigtsmæssig kommunikation og tager udgangspunkt i psykologisk teori og fysiologisk praksis, og I vil tilegne jer kommunikationsteknikker, som udvikler kropssprog, stemmeføring og performance.

    Der tilbydes en workshop af 3 timers varighed.

    Kontakt
    Pernille Vedsted, direktør Vest
    M: pv@amcentret.dk
    T: 3177 8082

    Stine Moesmand, afdelingsleder Øst
    M: sm@amcentret.dk
    T: 3157 4854

    ArbejdsmiljøCentret

  • Athenas

    Athenas er landets største foredragsbureau og tilbyder inspirerende foredragsoplevelse, kurser eller workshops til landets arbejdspladser og virksomheder. Vores kerneområder er trivsel, samarbejde, kommunikation, arbejdsglæde, sundhed og forandringer.

    Oplev Michael Svendsens humoristisk og underholdende foredrag om trivsel og forandringer. Foredraget handler om de alle forandringer vi møder - og hvordan at vi vælger at tackle dem. Michael har flere gange måtte foretage nogle markante karriereskift, og det er der kommet et underholdende foredrag ud af, som er fyldt med konkrete redskaber og fornyet energi.

    Kommunikationseksperten Rune Strøm er klar med et livsbekræftende foredrag om personlige kriser og modstandskraft. Når vi går gennem livet, vil vi alle opleve svære følelser, belastende tanker og bøvlede relationer. Rune Strøm sætter ord på de svære følelser der kan sætte sig fast og blive kroniske - og minde os om, at kriser og konflikter også kan føre til fornyelse, vækst eller meningsfuld forandring.

    Oplev Anders Bjørk i et motiverende og tankevækkende foredrag om personlig udvikling og trivsel på arbejdspladsen. Hvad kan I selv gøre for at få flere gode arbejdsdage i kalenderen? Hvad afgør, at I får en rigtig god arbejdsdag? Anders Bjørk er en af landets største kapaciteter, når det kommer til oplæg om forandringer og personlig udvikling, og han tilpasser indholdet efter jeres konkrete ønsker og behov.

    Oplev Tommy Krabbes underholdende foredrag om forandringer, forskellighed og fællesskab - og styrk sammenholdet hos medarbejderne på jeres arbejdsplads. Hvad sker der når vi bliver udsat for forandringer? Hvorfor nogle er videre efter to sekunder, mens andre skal bruge lang tid? Hvad gør forandringer ved vores tanker og følelser, og hvordan anerkender vi hinandens forskellighed?

    Få et godt tilbud på jeres næste foredragsholder ved at kontakte Athenas på booking@athenas.dk eller tlf. 4445 0096.

    Læs mere på www.athenas.dk

     

  • Blenstrup & Bisgaard

    Med et stærkt samarbejde og klar kommunikation, kan I styrke både teamets trivsel og den enkeltes mentale sundhed. Pres i hverdagen øger risikoen for, at kommunikation, koordinering og samarbejde nedprioriteres til fordel for nu-og-her hasteopgaver. På workshoppen får I viden om, hvorfor netop kommunikation, koordinering og samarbejde er afgørende for vores trivsel og effektivitet i en travl hverdag. Med den rette kommunikation kan I styrke jeres sammenhængskraft, få glæde og tryghed i arbejdet, opleve øget mening og I kan tilmed sænke tidsforbruget. Kommunikation og samarbejde er i høj grad forbundet med mental sundhed og et bæredygtigt arbejdsliv, hvor vi trives, udvikler os og bidrager til et fælles sigte.

    Dette får du med:

    • 5 faktorer der blokkerer kommunikation og samarbejde
    • Metode til at opdage og håndtere konkurrerende formål - Når der er flere formål, og vi ikke har samme behov
    • 3 effektive værktøjer:
      • Sådan gør du det lettere for dig selv at kommunikere og stille kvalificerende spørgsmål.
      • Disse spørgsmål kan øge tryghed, skærpe fokus og spare dig for tid.
      • Så lidt skal der til, for at du trænger igennem med dit budskab.

    Sted & dato

    Hos jer i uge 41 eller efter aftale.

    Form:

    Foredrag eller workshop af 3 timers varighed

    Foredragsholder

    Erfaren erhvervspsykolog fra Blenstrup & Bisgaard med mange års erfaring med fremme af mental sundhed hos både private og professionelle.

    Pris

    10.000 kr. eksl.moms + transportudgifter

    Om Blenstrup & Bisgaard:

    Vi er alle autoriserede psykologer med en stærk kombineret profil fra både erhvervspsykologiske og kliniske opgaver. Det betyder, at vi både forstår de organisatoriske og menneskelige mekanismer og behov, og det afspejler sig i vores opgaveløsning. Vi tager altid udgangspunkt i de individuelle mål, behov og ressourcer hos vores kunder og klienter. Men vi går aldrig på kompromis med vores overbevisning om, at ethvert forbrug af menneskelige ressourcer skal være langtidsholdbart og meningsgivende. Sammen skaber vi værdifulde forandringer til gavn for både det private og det professionelle liv. Mental sundhed er vores passion. 

    Du er velkommen til at læse mere her: https://www.blenstrupbisgaard.dk/moed-os/virksomhedsprofil/

    Kontakt

    Karin Bisgaard, founding partner, cand.psych.aut.

    e-mail: kb@blenstrupbisgaard.dk

    Mobil: +45 28 146 166

  • brøgger - Unfolding Human Potential

    Workshop 1 - Mental sundhed gennem samarbejde

    Relationer er meget afgørende for effektivitet, arbejdsglæde og produktivitet på arbejdspladsen. Dette foredrag introducerer deltagerne til et simpelt og meget effektivt værktøj til at arbejde med samarbejde og kommunikation. Værktøjet er baseret på en ledelsesbestseller, der er solgt i mere end 2,5 mio. eksemplarer. Deltagerne får konkrete værktøjer, de kan anvende direkte i deres hverdag, for at forbedre samarbejdet i deres team. Der anvendes en meget inddragende metode, der sikrer maksimal læring blandt deltagerne, samt motivation til at forandre deres egen adfærd, når de kommer på arbejde igen.

    Deltagerne får:

    • Værdifuldt indblik i vejen til godt samarbejde
    • Effekten ved et godt samarbejde
    • Vejen til at skabe et godt samarbejde

    Bagefter har deltagerne:

    • Fælles sprog om godt samarbejde
    • Viden om deres egen påvirkning af godt samarbejde
    • Bevidsthed om min. 1 styrke og 1 udviklingspunkt i samarbejdssituationer

    Varighed 2,5 timer

    Honorar: 12.500 kr.

    Workshop 2 - Mentaltræning vejen til bæredygtig ledelse (max. 30 personer pr. gruppe)
    Som menneske, stilles der stadigt større og større krav, til den hastighed beslutninger eksekveres. Det betyder, at rigtig mange er mentalt pressede. Dårlig søvn, hidsighed, mentalt fraværende er blot nogle af de symptomer, der viser sig ved mentalt underskud. Derfor er mentalt overskud en stadig mere og mere efterspurgt kompetence. Denne workshop introducerer jer til den styrke mentaltræning har, samt hvor let det i virkeligheden er. I vil også lære om de positive effekter der er, ved at være i god mental form. I får også mulighed for at arbejde med mentaltræning, som et strategisk værktøj for virksomheden. Sidst men ikke mindst, får I lejlighed til at prøve en LIVE mentaltræningssession.

    Deltagerne får:

    • Mentalt overskud, der varer min. 14 dage
    • Indsigter og viden i, hvordan vores hjerne påvirkes og påvirker os i vores handlinger
    • Værktøjer til at tage vare på din mest dyrebare kropsdel - ja din hjerne!

    Bagefter kan deltagerne:

    • Tage vare på deres hjerne
    • Være mere afslappet i pressede situationer
    • Fokusere meget bedre end før

    Lyder det for godt til at være sandt? Så book workshoppen nu.

    Varighed 2,5 timer

    Honorar: 12.500 kr.

    Kontakt

    Erhvervscoach og mentaltræner Morten Brünning Brøgger
    www.brggr.com
    Tlf.: 6161 2967
    Mail: morten@brggr.com

    Om brøgger - Unfolding Human Potential

    Arbejdsglæde og trivsel er nøglen til et sundt arbejdsliv. Det er samtidig også nøglen til bedre resultater for individet og virksomheden. De virksomheder der har forstået, at den vigtigste faktor for virksomhedens succes er medarbejderes trivsel og engagement, har en klar fordel over de virksomheder der stadig leder på gammeldags manér. Det kræver ledelsesmæssigt mod at udfordre tidligere tiders lederdogmer, men de er forældede og derfor er det nu, din virksomhed skal starte med at øge trivsel hos medarbejderne.

    Unfolding Human Potential hjælper med at udfolde mod, kreativitet og nysgerrighed. Virksomheden er etableret i 2018 af Morten Brünning Brøgger, som anvender sin egen ledelseserfaring krydret med uddannelser indenfor forandringsledelse, coaching og mentaltræning til at skabe bæredygtige forandringer hos ledere, medarbejdere og idrætsudøvere.

    Morten Brünning Brøgger brænder for både faglig og personlig udvikling. Derudover leverer Morten klare forslag og inspiration til fremtidens lederegenskaber, der indebærer mod, kreativitet og nysgerrighed.

    Morten trækker på læring og erfaring, som leder og udviklingskonsulent i en af de største finansielle institutioner i Danmark. Han har arbejdet på store strategiske projekter, undervist i flere lande og samarbejdet med ledere, på flere forskellige niveauer i en stor nordisk organisation.

  • Cabi

    Cabi kan tilbyde både foredrag og workshop omkring samarbejde og trivselsfremmende dialog på arbejdspladsen.

    God trivsel på arbejdspladsen handler om engagement, faglighed og arbejdsglæde i hverdagen, omkring den fælles kerneopgave. En vigtig brik er det gode samarbejde samt en åben og tillidsfuld måde at kommunikere på. Men hvad skaber et godt samarbejde? Hvad er en god dialog? Og hvad betydning har arbejdspladskulturen for den måde, vi taler sammen på? Det er nogle af de spørgsmål, vi sammen med jer vil komme omkring.

    Om Cabi

    Cabi er en landsdækkende privat selvejende virksomhed med bevilling fra Beskæftigelsesministeriet, som igennem mange år har arbejdet med viden og konkrete værktøjer i forhold til trivsel og sygefravær. Vores tilbud bygger på mange års erfaringer omkring dialog, med både private og offentlige virksomheder, samt forskning inden for området.

    Kontakt
    Dorte Rosendahl Kirkegaard, dor@cabiweb.dk, tlf. 2080 5007 eller Marlene Fabrien fab@cabiweb.dk, tlf.2234 3965, for muligheder eller læs mere på www.cabiweb.dk/brug-cabi

  • Center for Fokus

    Center for Fokus tilrettelægger skræddersyede arrangementer, der tager afsæt i virksomhedens behov og mål.
    Eksempel: Inviter medarbejderne til en helt unik team- og naturoplevelse i en af vores danske skove med evidensbaserede metoder, der fremmer samarbejder, kreativitet og livsglæde. Forskning fra blandt andet Japan og England påviser større evne til at tage beslutninger, koncentrere sig og kommunikere efter skovbadning eller shinrin-yoku.
    Skovbadning forebygger også stress og giver indre ro, og det er ikke uden grund at det indgår som tilbud officielle nationale sundhedstilbud i mange lande, og at virksomheder lader det indgå som en teambuilding aktivitet.

    Kontakt: 

    Lisa Klint | email lisa@center-for-fokus.dk | tlf 50474100 | center-for-fokus.dk

  • Center for Psykisk Sundhedsfremme

    Center for Psykisk Sundhedsfremme

    I Center for Psykisk Sundhedsfremme udvikler og kvalitetssikrer vi forskningsbaserede indsatser til bl.a. forebyggelse af stress. Vi har højeste faglige niveau og vores undervisere tæller nogle af landets førende eksperter inden for arbejdsmiljø- og stressområdet. Vi har selvfølgelig også erfaring med processer og undervisning, så det bliver ikke kedeligt.

    Tema 1. Workshop om hvordan vi i fællesskab sikrer høj trivsel

    Vi inspirerer til hvordan I på arbejdspladen i fællesskab bedst arbejder med at fremme trivsel og sikre et godt psykisk arbejdsmiljø. Workshoppen vil gøre jer klogere på det gode produktive arbejdsmiljø, hvordan udfordringer opstår og hvordan I i fælleskab styrker trivslen.

    Eksempler på temaer vi kan tage fat i:

    • Forebyg stress og stressrelateret sygefravær
    • Forebyg og håndter mobning og konflikter
    • Få det bedste ud af forandringer

    Alle workshops tager udgangspunkt i den nyeste forskningsbaserede viden, og giver jer adgang til en række konkrete værktøjer, der kan bruges på jeres arbejdsplads efterfølgende.

    Skriv en e-mail eller ring, så tager vi en dialog om hvad der er mest behov for på netop jeres arbejdsplads.

    Yun Ladegaard, Ph.d. Erhvervspsykolog. Leder af de Erhvervsrettede Indsatser i Center for Psykisk Sundhedsfremme. Email: yun.ladegaard@cfps.dk, tlf. 2076 2106

    Janne Skakon, Ph.d. Erhvervspsykolog. E-mail: janne.skakon@cfps.dk tlf. 2298 3737

  • CRECEA

    Forskellighed er ofte en nødvendighed for at løse opgaver på en kvalificeret måde. Vores forskelligheder kan spille sig ud som forskellige fagligheder, forskellige måder at gå til tingene på, og forskelle i vores personligheder.

    Det, som på papiret ser berigende ud, kan dog ofte give udfordringer med at få samarbejdet og den gode tone til at spille på arbejdspladsen.

    Workshoppen vil på uformel og humoristisk vis give deltagerne en bedre forståelse af egne og andres personlighed, kommunikation, samarbejdsstil mm. Se dig selv og dine kolleger i et nyt lys. Garanti for både refleksion og et godt grin.

    • Kort test (løses på papir – ca. 10 min)
    • Gruppeopgaver
    • Refleksioner

     

    Varighed: 2-3 timer

    Antal deltagere: op til 25 deltagere pr. workshop.

    Pris: 10.000 ekskl. moms og transport

    Aktiviteten kan gennemføres i hele Danmark

    Kontakt:

    CRECEA A/S på 70108600 eller på mail crecea@crecea.dk

    CRECEAs mission er at gøre Danmark sundere – én virksomhed ad gangen. CRECEA er autoriseret arbejdsmiljørådgiver, og vi hjælper dig med at gøre dit arbejdsmiljø bedre. Vi tror på, at et bedre arbejdsmiljø både giver trivsel og arbejdsglæde og en bedre bundlinje.

  • DA Arbejdsmiljøuddannelse

    I uge 41 udbyder DA arbejdsmiljøuddannelse 5 workshops til såvel offentlige og private virksomheder.

    Under temaet samarbejde og kommunikation afvikler vi følgende workshop:

    Kommunikation, sprog og omgangstone et godt samarbejde

    Måden, vi taler til hinanden på, er afgørende for arbejdsglæden, og hvordan vi samarbejder.

    Vi sætter fokus på den måde, vi taler til og omgås hinanden på, både verbalt og nonverbalt.

    På workshoppen bliver I introduceret til, hvordan I kan få et anerkendende psykisk arbejdsmiljø med respektfulde og tillidsfulde omgangsformer.

    • Kommunikationens rolle for trivslen - både den generelle trivsel og den enkelte persons trivsel.
    • Signaler på hensigtsmæssig og uhensigtsmæssig kommunikation.
    • Metoder som aktiv lytning, åbne spørgsmål og observationer.
    • Spilleregler for den gode omgangstone.
    • Hvordan kan I reagere, hvis I oplever en omgangstone, der ikke er tillidsfuld.

    En workshop hos jer varer 2,5 time og der kan være op til 25 deltagere. 

    Oplægsholder: Karl Christian Kjær, BA, MSc. Arbejdsmiljøkonsulent og -underviser.

    Vores underviser har stor erfaring i at afvikle workshops i emner, der kan bidrage til en arbejdsdag med mental sundhed og trivsel.

    Målgruppe: Ledere og medarbejdere.

    Pris: 10.000 kr. ekskl. moms. og underviserens transportudgifter.

    Reservation: DA arbejdsmiljøuddannelse Jonas Björk tlf. 33 38 94 70, mail@dakurser.dk                            
    Kontakt os, så sammensætter vi et program, der giver mening for jer. 

    DA arbejdsmiljøuddannelse www.dakurser.dk

    Dansk Arbejdsgiverforening samarbejder med Velliv Foreningen og indgår i partnerskabet ”Sammen om mental Sundhed” for at udbrede viden om mental sundhed på danske arbejdspladser.

  • Dansk Center for Mindfulness

    Samarbejde og kommunikation lider, hvis man er stresset eller har det dårligt med sig selv. En af de klare effekter af at praktisere mindfulness er, at vi bliver mindre stressede og pressede og føler os mere forbundne med omgivelserne og andre mennesker. Samtidigt finder vi ud af, at vi går og fortæller os selv en masse historier, der ikke nødvendigvis er andet end - historier. Og den oplevelse kan ændre måden vi taler med andre mennesker (og os selv) på.

    Dansk Center for Mindfulness tilrettelægger både workshops og foredrag, der tager udgangspunkt i den seneste forskning fra Danmark og internationalt. Samtidigt er vores undervisning meget hands-on med fokus på, at deltagerne prøver værktøjer af, der kan bruges i praksis. Vores viden giver indblik i, hvordan man som individ og organisation kan styrke mental sundhed og forebygge stress.

    Læs mere om centret på http://mindfulness.au.dk/

    Kontakt:

    Anne Mette Kvist Vester, Administrationsleder, Dansk Center for Mindfulness

    E: annemette@clin.au.dk 

    T: 24 61 96 64

  • Falck Healthcare

    Alle ønsker et godt samarbejde og en let og forståelig kommunikation. På denne workshop får I indsigt i, hvad der skal til samarbejds- og kommunikationsmæssigt for at være et velfungerende team. Workshoppen tager udgangspunkt i teorier og viden om teams, hvad der skal til for at man blive et velfungerende team, hvordan man håndterer uenigheder og giver feedback. I får konkrete metoder til at blive et velfungerende team og indsigt , hvor I fungerer og hvor der er plads til forbedringer.

    • Format og varighed: Workshop-format af 3 timers varighed
    • Foredragsholder: Erfaren erhvervspsykolog fra Falck Healthcare med spidskompetencer indenfor teamsamarbejde og gruppepsykologi

    Pris

    10.000 kr. eksl. moms + kørselstillæg

    Kontakt 

    Jacob Vindbjerg Nissen, Chefpsykolog hos Falck Healthcare
    mobil: +45 29 37 19 13
    E-mail: jvni@falck.dk

  • Glifberg Processer (hele landet)

    GLIFBERG PROCESSER afholder workshop for ledere og medarbejdere, hvor samarbejde og kommunikation, mental sundhedsfremme og forebyggelse af mentale sundhedsudfordringer er i fokus. Indholdet på en workshop kan fx være:

    • Tema: Nye ledere har brug for at komme godt fra start og sørge for et godt arbejdsmiljø – først og fremmest for sig selv – hvad skal vi være opmærksomme på?

    Målgruppe: Lederteam/ledernetværk

    • Tema: Forebyggelse af mentale sundhedsudfordringer – kend din stressadfærd og få nye copingstrategier med PersologÒ Stress Profil.

    Målgruppe: Leder og medarbejdere

    • Tema: ”En oplyst anerkendelsesrejse – nyt perspektiv på stress” med udgangspunkt i Pernille Steen Pedersens forskningsprojekt ”Ledelse, kerneopgave, arbejdsfællesskaber og stress”. Vi ser på forebyggelsesværktøjer og nye måder at arbejde sammen om stressforebyggelse.

    Målgruppe: Leder og medarbejdere

    • Tema: Hvad skal der til, for at vi udvikler vores samarbejde og fastholder et godt arbejdsmiljø, så vi trives og sammen bidrager til, at organisationen fungerer, og kerneopgaven er i fokus?

    Målgruppe: MED-udvalget og TRIO (leder, arbejdsmiljørepræsentant og tillidsrepræsentant)

    Varighed af workshop er fra 3 til 8 timer alt efter jeres behov og indhold. Der lægges vægt på brug af aktive og kreative læringsmetoder, fordi det er vigtigt at have både hoved, krop og hjerte med. Det sker altid teoretisk og empirisk veldokumenteret - og med en velbegrundet tilgang.

    Kontaktoplysninger

    Kontakt gerne Birgitte Glifberg for at høre om muligheder for samarbejde og evt. andre workshop på mobil 20213515 eller skriv til kontakt@glifbergprocesser.dk

    Du kan læse mere her: www.glifbergprocesser.dk

  • Gøre God

    WORKSHOP i Kunsten at Gøre God

    Vi tilbyder 3-4 timers workshop på alle hverdage i uge 41 i hele Danmark.

    Deltagerens læring/ effekt:

    • Et tryggere miljø for medarbejdere, som øger mental sundhed, tillid, mod og trivsel.
    • Træning som sætter tydelige, praksisnære spor og som giver Jer en tydelig effekt, der kan ses med det samme.
    • Et indbygget konfliktberedskab i Jeres samarbejdsprocesser, samt en skærpet feedback-kultur med fokus på, at hver enkelt har øje for potentialet i samspillet.
    • Fuld udnyttelse af medarbejder-diversiteten og et kvalitetsløft til processer og produkter.
    • Træning af innovativ adfærd gennem sam- og nyskabelse.
    • Et indbygget konfliktberedskab i Jeres samarbejdsprocesser, samt en skærpet feedback-kultur med fokus på, at hver enkelt har øje for potentialet i samspillet.

    Det skal være praksisnært, for at være relevant, så vi tilbyder:

    • Formøde pr tlf ca 20 min, hvor firmaprofil og udfordringer skitseres
    • 60-90 min Workshop del 1: Basis Gøre God-øvelser. SE, SIG JA & GØR GOD
    • 60-90 min Workshop del 2: Praksisnære og firma-relevante øvelser.
    • Transfer/efterspil: Opfølgningsvejledning, samt tilbud om 15 min leder/HR sparring

    At gøre god’ er at gribe det andre gør lige i sekundet og støtte dem i at lykkes med, eller folde det ud, som de bestræber sig på.

    • Det er også at have øje for den positive intention og de potentialer der gemmer sig inde bag et måske famlende forsøg eller en lidt uhensigtsmæssig attitude.

    • At gøre god er derfor også en måde at bryde potentielt konfliktoptrappende mønstre og vende ’nej-attituder’ til ’ja-attituder’.

    • Grundlæggende handler det om at fremme det bedste i hinanden. Det kan kun lade sig gøre, hvis du er fuldt tilstede og i kontakt og retter din opmærksomhed udad, og hvis du i situationen tør og formår at slippe kontrollen og spille efter gehør.

    Kontakt-info:

    • Troels Bom, Tlf:  25 30 41 11, troels@troelsbom.dk
    • Gitte Xenia Feddersen, Tlf: 31 44 83 00, kontakt@gittexenia.dk

    ’Gøre God’ er vores bidrag til at skabe sunde dynamiske fællesskaber (arbejdspladser, foreninger, relationer m.v.), hvor mennesker trives og udvikler sig. Vi skærper bevidst vores blik for hinandens kvaliteter og sammen skaber dét, som ingen af os kunne have skabt alene. Vi bestræber os på at skabe et psykisk arbejdsmiljø, som understøtter, at vi når de mål fællesskabet (organisationen) er sat i verden for, på en psykisk, social sund samt bæredygtig måde.

  • Helle Glyø

    Hvorfor samarbejder jeg bedre med bestemte kollegaer end med andre?

    Med udgangspunkt i et spil omkring forskellige persontyper, ser vi på, hvilke personer vi bedst samarbejder med – og hvorfor der er en forskel?

    Hvad kan vi gøre for at vi kommer til at samarbejde bedre med alle – trods forskelligheder?

    Udbytte af denne workshop er en mere ”rummelig ” arbejdsplads i forhold til forskelligheder.

    Varighed: 3 timer – der vil være en blanding af små korte oplæg, egen refleksion og fælles drøftelser.
    Det foregår på virksomheden.

    Pris 6.ooo kr. eks. moms og kørsel.

    Kommunikation i hverdagen
    Med udgangspunkt i oplæg om kommunikation med forskellige målgrupper, persontyper og formål skal vi arbejde med kommunikationsøvelser for der i gennem at få opmærksomhed på faldgruber i  et teams, en afdelings eller en arbejdsplads kommunikationskultur.

    Varighed: 3 timer – der vil være en blanding af små korte oplæg, øvelser og fælles drøftelser.

    Det foregår på virksomheden.

    Pris 6.ooo kr. eks. moms og kørsel.

    Kontaktoplysninger
    Kontakt gerne Helle Glyø for at høre om muligheder for samarbejde og evt. andre workshop på tlf. 22762760 eller helle@glyoe.com

    Du kan læse mere her: www.helleglyoe.com

  • Heike Bonnichsen Jørgensen

    Mit speciale er at kombinere den fysiske med den mentale sundhed. Siden 1997 har jeg arbejdet med udviklingsprocesser som underviser, leder, mentor og vejleder. Som fysioterapeut og mastercoach ved jeg, at vi skal have fat i både de fysiologiske og psykologiske mekanismer, for at komme stressen til livs.

    I dag arbejder jeg som freelance konsulent med psykosocialt arbejdsmiljø og lederudvikling. Jeg håndterer en bred vifte af opgaver indenfor stressområdet og tilbyder Workshops, Mindfulnesskurser, Stresscoaching og Foredrag. Mit virkeområde ligger primært på sundhedsfaglige og pædagogiske institutioner”

    Kontakt: 

    Heike Bonnichsen Jørgensen

    31533554

    https://www.stresscenter-midt.dk/profil/

  • Klogere sammen, Sarah Warny Berg

    Dialog-kaffe: Hvad er vigtigt for at jeg føler mig hørt?

    Alle kan godt lide ”god kommunikation”, men hvad der er god kommunikation for mig er ikke nødvendigvis det, der er god kommunikation for dig. Nogen har brug for at blive forstået, andre har bare brug for, at opgaven bliver løst hurtigst muligt. Vores kommunikation er det, der forbinder os som mennesker og også nøglen til at forstå helt centrale ting, om hvem vi selv er.

    Inviter dine medarbejdere til dialog-kaffe, hvor formålet er at give kommunikationen på jeres arbejdsplads et endnu bedre udgangspunkt ved, at I hver især og som gruppe gør jer tanker om, hvad I har brug for for at føle jer hørt. Dialog-kaffe betyder, at det er dialogen mellem dine medarbejdere, der er i centrum, og at vi skaber den under hyggelige og afslappede rammer.

    Som facilitator er mit ansvar at skabe rammerne for samtalen gennem spørgsmål, øvelser og oplæg, der er designet til at skabe tryghed i netop jeres medarbejdergruppe. Gennem dagen vil jeg skabe overblik og trække den vigtige viden frem i lyset, som dukker op i dialogen mellem dine medarbejdere.

    Det får I ud af dagen:

    • En hyggelig eftermiddag med vedkommende samtaler, der skaber samhørighed.
    • Forståelse for hinandens oplevelser og synspunkter omkring god kommunikation
    • Blik for hinandens forskelligheder såvel som hvor I er ens.
    • Værktøjer og huskeregler for kommunikation, som I kan anvende i jeres dagligdag.
    • Vigtig information til, hvordan I undgår opsigelser pga. samarbejdsproblemer.

    Pris: 10.000 Kr. inkl moms for et halvdagsarrangement.

    Læs mere her: https://sarahwarnyberg.dk/index.html

    Læs anbefalinger her: https://sarahwarnyberg.dk/anbefalinger.html

    Kontakt:

    Sarah Warny Berg

    M: Sarahwarny@hotmail.com

    T: 60774057

  • Konsulenthuset Bach (tilbud til alle arbejdspladser)

    Erhvervskonsulenterne fra Konsulenthuset Bach, sætter fokus på Danmarks Mentale Sundhedsdag med foredrag eller miniworkshop der skaber arbejdsglæde, trivsel og sætter fokus på stressforebyggelse.

    Foredragene kan holdes for både ledere og medarbejdere på private og offentlige arbejdspladser.

    Ved alle foredrag og miniworkshops, har vi omsat teorien direkte til enkle og anvendelige praktiske øvelser. Allerede dagen efter kan I eksekvere. Alle foredrag og workshop indeholder refleksionsøvelser, med inspiration til efterfølgende handlinger.

    Samarbejde/kommunikation

    Foredraget ”Tal Prof” for hele arbejdspladsen

    Foredraget omhandler den gode tone på arbejdspladsen. Når arbejdspladserne har fokus på en god tone og agerer professionelt i teamet, overfor kunder og borgere, så dannes der fundament for et godt arbejdsmiljø. Et arbejdsmiljø med høj arbejdsglæde, god samarbejdsevne, nedsætter mobning og fremmer stressforebyggelse.

    • Assertionstræning og empatisk kommunikation
    • Grundlæggende kommunikationsregler
    • Joharis vindue
    • Forhandlingstaktik
    • Konstruktiv feedback
    • Visuelmapping for at identificerer udviklingsfelter
    • Personlig handlingsplan for bedre kommunikation

    Varighed – 2 – 2½ time

    OM KONSULENTHUSET BACH

    Konsulenthuset Bach er dit humanistiske konsulenthus. De foredrag og miniworkshop vi tilbyder, er altid stressforebyggende, da vi arbejder med ledelse- og medarbejderudvikling med fokus på kommunikation og samarbejde. Netop for at forebygge stress, sikre et fantastisk arbejdsmiljø og skabe plads til glæde i hele organisationen.

    Her er præsenteret et udvalg af kurser, men vi tager naturligvis udgangspunkt i jeres behov og skræddersyer også foredraget – miniworkshoppen. Vores konsulenter er professionelle og brænder for at være med til at skabe et godt og sundt arbejdsmiljø.

    Sted og tidspunkt

    Foredrag eller miniworkshop kan afholdes hos jer eller i vores kontorer. De kan afholdes i uge 41 - morgen, middag og aften.

    Priser

    Priserne på de udvalgte foredrag og kurser på Danmarks Mentale Sundhedsdag er 10.000 kr. ex moms, materiale og transport.

    Kontakt

    Kontakt, Janni Bach (+45) 29647919. Mail: kontakt@konsulenthusetbach.dk

    www.konsulenthusetbach.dk

  • Lægens stol & TrinTrin

    Lægens stol & TrinTrin byder på foredrag og workshop om mental sundhed: “Kreativitet i omsorgskassen”

    Få viden og kreative øvelser med fokus på mental sundhed f.eks. 1 til 1,5 time til et personalemøde eller en temadag. Hvis der sker en skade, har alle arbejdspladser førstehjælpskassen parat. Den mentale sundhed og omsorg er sværere at tale om og behandle, og vi mangler ofte redskaber i omsorgskassen. Vil I have inspiration og konkrete øvelser til mental sundhed, så anbefaler vi, at I får kreativitet i omsorgskassen.

    Små tiltag giver mærkbare forandringer

    Foredraget og workshoppen ”Kreativitet i omsorgskassen” indeholder enkle øvelser og værktøjer. De er kreative og er med til at åbne nye sider hos den enkelte og i gruppen. Det giver nye tanker, følelser og bedre handlemuligheder, så resultatet er et rart og varmt arbejdsmiljø, med god omgangstone og omsorg, så der kan skabes gode resultater på arbejdspladsen. Kort sagt større glæde og overskud til at rumme det svære og hinanden, når der er udfordringer.

    Foredraget giver jer desuden viden og indblik i, hvordan hjerner og mennesker fungerer og tænker.

    Det får I med fra foredraget:

    • Viden om, hvordan hjerner og mennesker tænker, og hvordan vi reagerer, når vi bliver pressede på arbejdet.
    • Sjove og kreative øvelser, hvor alle kan være med og som åbner for sansning, leg, glæde, mod og kropslighed. Elementer, der er vigtige for vores egen og gruppens mentale sundhed
    • Enkle øvelser som mindsker stress og øger arbejdsglæden - og som kan bruges efter foredraget til at fastholde de nye, gode vaner

    Ved at implementere øvelserne, vil I opleve:

    • Mindre stress og sygefravær
    • Større rummelighed, tolerance og arbejdsglæde
    • Bedre sammenhold og gruppedynamik

    Varighed ca. 1-1,5 time (evt. + pause, iflg. jeres ønske/tidsplan).
    I står selv for evt. forplejning.
    Pris: Kr. 10.000 + moms. (søg senest 28. august Velliv Foreningen om 10.000 kr.)
    Dato: Arrangementet skal placeres 3.-11. oktober 2020 for at være støtteberettiget
    Kontakt: gh@laegensstol.dk eller hello@trintrin.dk for at aftale nærmere.

    HVEM ER FOREDRAGSHOLDERNE:
    Vi er to virksomheder, der har slået al vores ekspertise sammen og udviklet dette foredrag.
    TrinTrin, der arbejder med kreativitet som omdrejningspunkt for udvikling af mennesker og organisationer og Lægens Stol, der arbejder med at opnå balance og overskud for de, der har et presset arbejdsliv.

    Grethe Harbo, læge. Lægens stol. 
    35 års erfaring fra hospital og praksis 
    Foredragsholder, coach/mentor 

    Hjælper stressede ansatte fra at være overlever til at være hel person, med overskud og arbejdsglæde.
    Tlf: 40513843, mail: gh@laegensstol.dk  
    www.laegensstol.dk

    Trine Dueholm, cand. mag i æstetik og kultur 
    Kreativitetsmentor og illustrator
    25 års erfaring med kreative processer 
    Tlf: 25371010, mail: td@trintrin.dk 
    www.trintrin.dk

    Trine Lerche Frøslev 
    Master i ledelse (MPA), dirigent og 20 års ledererfaring
    Ekspert i personale- og organisationsudvikling. 
    Tlf: 81353036, mail: tlf@trintrin.dk
    www.trintrin.dk
     

  • Match and catch (hele landet)

    Match and Catch tilbyder en workshop med aktiv deltagelse på 1,5 time, hvor I skaber forudsætningerne for at udvikle jer, sammen. Altså flytte jer fra, hvor I er nu og til hvor I gerne vil være.

    Det kan være svært at åbne op og finde ordene til at fortælle, hvad du har på hjerte. Derfor kan en workshop med Match and Catch hjælpe med at åbne op for dette. I kommer alle i tale ved hjælp af opgavekort og ud i nogle tankemønstre, I ikke er vant til, ved hjælp af billedkort. Det gøres i et forløb af 4 runder, som sikrer, at der sker en udvikling i dialogen. 

    Resultatet vil være konkrete forslag til, hvad I, som arbejdsplads, kan gøre, for at styrke jeres mentale sundhed. Forslagene vil være med udgangspunkt i jeres personlige ønsker og drømme og på den måde vil forslagene også være nogle, som I kan tage fat i med det samme og arbejde med. Det er helt op til jer, hvad omdrejningspunktet for workshoppen skal være; det skal bare tage udgangspunkt i at gøre en forskel for den mentale sundhed.

    Emner, som vi har arbejdet med før er samarbejde i form af nye ansatte, nye teams og nye arbejdsopgaver (f.eks. efter corona), udvikling af teams, god og sund kommunikation, samt arbejdsmiljø. 

    Match op med os og Catch muligheden for at udvikle jeres mentale sundhed.

    Pris: Afhænger af antallet af deltagere; starter ved 6000 kr.

    Kontakt

    Pernille Østergaard Poulsen
    Telefon: 31123372
    Mail: pernille@matchandcatch.dk

     

  • Mental Vinder og VIWA® Coaching

    HVER FOR SIG ER VI GODE - SAMMEN BLIVER VI DE BEDSTE!

    Vi ønsker at forbedre samarbejdet både det interne og det eksterne samarbejde. Vi husker dagligt på, at vi selv kan påvirke tingene. Vi arbejder og tænker som et team - skiftes til at trække læsset, når der er behov for det.

    Overordnede mål/succeskriterier:

    GEJST – OPTIMAL KOMMUNIKATION – MENTAL STYRKE - GLÆDE OG SUCCES
    Workshoppen har givet os et nyt syn på hinanden som kollegaer. Vi er blevet et bedre team, og er bevidste om, at optimal kommunikation er vejen frem. Vi har fået konkrete værktøjer til at gøre flere arbejdsdage til fantastiske arbejdsdage. Vores mentale styrke og sundhed er vokset.

    Form:
    Formen er en vekslen mellem 20 % teori og 80 % praksis - individuelle processer og aktiviteter i team/par.

    Varighed:
    3,5 timer

    Indhold

    • Præsentation af teamet - lavet som en sjov icebreaker der giver energi.
    • Hvad kendetegner en god kollega hos os? Dialogøvelse og plenumsnak.
    • Kommunikation og samarbejde:
    • To samarbejds- og kommunikationsøvelser, der giver latter, stolthed og åbenhed.
    • Vi spiller poker - arbejdsglædepoker*
    • Vi bygger tårne
    • Hvad er en god arbejdsdag? Dialogøvelse og plenumsnak.
    • Hvad vil vi gerne have mere af og mindre af i vores team? Trio- og plenumsnak
    • Evaluering
    • Virksomheden får efterfølgende en poster med kendetegnene for en god kollega.

    Deltagerne får inden workshoppen et introduktionsbrev med to refleksionsspørgsmål omhandlende, hvad der kendetegner en god kollega og hvad er en god arbejdsdag.

    Pris:
    13.500 kr. + moms. Kørselstillæg hvis workshoppen afholdes i Jylland eller på Fyn.
    *) Arbejdsglædepoker også kaldet - Personality Poker er et kortspil, der på en nem, sjov og dynamisk måde afdækker deltagernes personlighedstyper. Typerne fortæller, hvad der giver den enkelte deltager arbejdsglæde og giver dermed bedre kendskab til ens egen type, til kollegernes type og giver mere gensidig forståelse og accept af forskelligheder.

    Om Mental Vinder og VIWA® Coaching:
    Vi brænder for at gøre en forskel på det danske arbejdsmarked. Det gør vi ved at sætte fokus på kommunikation og samarbejde. Når du og dit team lykkes med jeres kommunikation, skaber det
    mental sundhed og en bedre bundlinje. Det gør jer mentalt stærkere - eller det vi kalder for en mental vinder. At være en mental vinder er ikke at være Superman eller en anden superhelt. Mentale vindere er helt almindelige mennesker som dig og mig, der har lært at bruge de rigtige mentale værktøjer i en given kontekst.
    Vores motto er: ”Jeg taber aldrig - enten vinder jeg, eller så lærer jeg.”Vores motto vil vi gerne gøre til dit motto. Kunderne siger om os, at vi er eksperter i at få mennesker til at tale sammen på nye måder. Både når de kommunikerer med sig selv og med andre.
    Vi sætter en ære i at være den forskel, der fremadrettet gør en forskel. Starte ny adfærd, der giver større arbejds- og livsglæde. Og en arbejdsplads, der lykkes med sin kerneopgave.


    Kontakt:
    Bjarne Nielsen, NLP Master Coach og proceskonsulent, bn@mentalvinder.dk eller bn@viwa.dk,
    tlf. 4089 1230.
    viwa.dk - mentalvinder.dk

  • Mind Social

    Skarpe hjerner og mentalt overskud handler om den enkelte og alt det imellem os – det vi giver til hinanden. Det handler om at have overskud til opgaven og til relationen.

    På workshoppen sætter vi fokus på muligheden og ansvaret for at gøre både sig selv og hinanden – de gode afleveringer. På det at kontrollere sin opmærksomhed og træffe aktive valg - hvorfor det er vigtigt og hvordan vi kan arbejde med det.

    I hverdagen skal vi hele tiden prioritere og balancere mellem egne og fælles opgaver og mål.  Uagtet deadlines, krav og forventninger, så skal vigtige beslutninger træffes med et skarpt fokus, der understøtter de rigtige handlinger og de gode afleveringer. Og under pres og i travle perioder skal vi stadig prioritere og aktivt vælge at gøre både os selv og kollegerne gode.  

    Workshoppen er en kombination af oplæg og praktiske øvelser, der gør deltagerne klogere på, hvordan vores hjerner arbejder i sammenhæng med hverdagens opgaver. De praktiske øvelser flytter på bedste vis læring og refleksioner fra tanke til handling.

    Deltagerne går fra workshoppen med refleksioner og et fælles sprog, der kan hjælpe til mere fokus og overskud i hverdagen. Og de går fra workshoppen med masser af smil og god energi.

    Du finder mere om Mind Social og en workshop her : https://mindsocial.dk/teams-organisationer-ledelse-hr/workshop/

    Kontakt:

    Ditte Andersen

    M: ditte@mindsocial.dk

    T: + 45 20 58 51 11

  • ProcesConsult

    ”Belastning – begejstring i det daglige arbejde”

    Trivsel, arbejdsglæde, samarbejde og forandrings-workshop

    Workshoppen indeholder et tjek af det psykiske arbejdsmiljø og inspiration til det videre trivselsarbejde på arbejdspladsen. Brug den fx til at samle op efter coronafasens udfordringer.

    Belastning – begejstringsworkshop med afdelingen

    Jeg arbejder med en metode og en workshop, som jeg har brugt med succes igennem årene. Arbejdspladsens udfordringer bliver italesat på en nænsom og kreativ måde. Alle deltagere har mulighed for at tage aktivt del i processen og komme til orde. Workshoppen er især brugbar, hvis det er et stykke tid siden, at I lavede jeres APV. Den fungerer nemlig som en minitrivselsundersøgelse, med fokus på det der belaster og begejstrer i det daglige arbejde. Hele afdelingen deltager, og det er især vigtigt, at trioen, leder, tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljøkonsulenten er med. De skal nemlig i arbejdstøjet efterfølgende.

    Forløbet tager i alt ca. 5-6 timer og er delt op i del 1 og 2. Del. Workshoppen ligger indenfor den økonomiske ramme på 10.000, -

    Del 1 – hele afdelingen

    Her arbejder hele afdelingen med deres oplevelser af belastning og begejstring. Vi starter med brainstorm over det, der belaster og herefter begejstrer i arbejdet. Jeg vil som facilitator guide jer gennem nogle spændende timer, hvor I vil få svar på flg.:

    Hvilke tendenser ser vi umiddelbart? Hvad fylder meget? Stemmer det overens med resultaterne fra sidste APV eller det I ellers italesætter i afdelingen? Hvad har I indflydelse på? Hvilke ønsker har I for fremtiden?

    Del 2 – rådgivning og sparring til trioen eller leder

    Hvordan kommer I videre med jeres viden om trivslen i afdelingen? Trioen er her i fokus, og de skal arbejde med de input, som kommer frem i del 1. Trioen vil få kyndig supervision som en del af pakken.

    Hvem er jeg?

    Marianne Boje Andersen, ProcesConsult

    Jeg arbejder for mentalt sundhed i mit lille firma ProcesConsult, og jeg ved om nogen, hvad der virker på denne front. Som psykolog, arbejdsmiljøkonsulent og facilitator på et utal af workshop har jeg mange års erfaring med at hjælpe firmaer og enkeltpersoner til større trivsel og især håndtering af stress. Jeg har skrevet flere bøger om ledelse, trivsel og stress, og er i gang med min nyeste bog ”Trioteamet – samspillet om arbejdsmiljøet. Om integration, indflydelse og viden til arbejdet med det psykosociale arbejdsmiljø”.

    Kontaktinfo

    Marianne Boje Andersen, cand.psych.

    Mail: s85@mail.tele.dk

    Mobil: 4085 7506

    www.procesconsult.dk

  • Stine Reintoft

    Stine Reintoft er uddannet erhvervspsykolog (cand.psych.aut.) og forfatter til flere bøger og artikler. Hun er undervejs med bogen ”Kort og godt om det gode samarbejde” på Dansk Psykologisk Forlag. Hun har 14 års erfaring i at hjælpe mennesker i arbejdslivet og organisationer i bevægelse. Hun er ekspert i facilitering af gode lærende dialoger på arbejdspladser og laver altid levende og involverende workshops.

    Stine tilbyder mulighed for at få skræddersyet en workshop til jer om ”Det gode samarbejde”.

    Workshoppen tager afsæt i gruppepsykologi og de forudsætninger, der skal til for at opnå et godt samarbejde i gruppen/teamet. Stine har i forbindelse med sin kommende bog udviklet ”tillidstrappen”, som hun vil udfolde for deltagerne; den kan ses som konflikttrappens ”fætter”.

    Derudover vil hun komme ind på ”usynlige snubletråde” for det gode samarbejde, og hvad man bør være opmærksom på i dagligdagen og over tid. Stine kan også give input om, hvordan bump i samarbejdet kan tilgås på værdige måder, både i rollen som leder og i rollen som medarbejder.

    Workshoppen kan laves for ledergrupper eller ledere og medarbejdere sammen.

    Varighed: 3 timer

    Pris: 12.000 kr. + moms + transport (hvis uden for Storkøbenhavn)

    Læs mere om Stine på www.stinereintoft.dk, herunder hendes seneste artikel i Børsen: https://borsen.dk/nyheder/opinion/debat-naar-bump-i-samarbejdet-bliver-et-sporgsmaal-om-skyld

    Kontakt Stine på adressen: kontakt@stinereintoft.dk eller på tlf. 41 27 72 19

  • SoSimple

    Fastholdelse af vigtig indsigt efter Corona.

    En vigtigt, lærerigt og involverende workshop omkring mindfulness, nærvær og enkelhed.

    Dette får I med:

    - Simple værktøjer til at simplificere hverdagen

    - Enkle teknikker til at øge nærværet 

    - Vigtige øvelser til at fokusere på det vigtigste ligenu

    Moderne virksomheder implementerer mindfulness. Moderne ledere fokuserer på nærvær.

    Valide målinger viser udover øget livskvalitet samtidig øget effektivitet i disse organisationer.

    Ledelse med hjerne, hjerte og bundlinje.

    Sted og dato :

    Hos Jer i uge 41 eller efter aftale

    Form :

    Foredrag eller workshop af 3 timers varighed.

    Indhold og form tilpasse Jeres virksomhed, og vi tager selvfølgelig gerne et møde inden for at afklare mål. Der kan tages afsæt i en enkelt workshop eller opstart til et forløb med ønsket om en mindful virksomhed.

    Pris: 

    10.000 kr. ekskl. moms og transportudgifter 

    Foredragsholder:

    Rikke Berg, Indehaver af SoSimple

    Rikke Berg er Bach. Psyk, Coach og terapeut med mere end 5000 sessioner bag sig samt 15 års erfaring med ledercoaching, konflikthåndtering og stresshåndtering. I sit firma SoSimple arbejder Rikke sammen med toppen af dansk erhvervsliv indenfor mindful leadership, nærvær og autenticitet.

  • TeamArbejdsliv

    1. Samarbejde mellem forskellige grupper og funktioner

    Hvordan er kommunikationen og samarbejdet mellem forskellige faggrupper, funktioner og afdelinger på jeres arbejdsplads? Og hvad kan I gøre, hvis I gerne vil forbedre kommunikationen og samarbejdet af hensyn til den opgave, I alle bidrager til?

    På workshoppen vil I komme til at arbejde med at styrke kommunikation og samarbejde på tværs med ’balkort-metoden’, som vi har udviklet og som med stor succes har været brugt på en lang række danske arbejdspladser.    

    2. Usund kommunikation

    Af og til udvikler kommunikationen på en arbejdsplads sig i en uheldig retning, og det bliver svært at drøfte opgaverne uden at vi bliver vrede og irriterede på hinanden. Samtidig kan man risikere at sladder fylder mere og mere, og til sidst går det ud over opgaveløsningen og trivslen. Hvordan kan man ændre situationen og i stedet prioritere dialog, god kommunikation og trivsel?

    Oplægget præsenterer teori om usund kommunikation, fx kamp/flugt-instinktet, konfliktoptrapning og -nedtrapning, konflikttyper, lytning, anerkendelse mv. samt metoder og værktøjer til at ændre kommunikationsformen.

    Kontakt:
    Eva Thoft, email: eth@teamarbejdsliv.dk; Tlf: 2091 7417 eller
    Henrik Ankerstjerne Eriksen hae@teamarbejdsliv.dk, Tlf: 22 86 21 37

    Læs mere på vores hjemmeside 

  • Winholistic Aps (hele landet)

    Sådan håndterer du irriterende typer
    Selvom styrken i et team ligger i menneskers forskellighed, er det ofte ”de andre”, altså dem der ikke er som os, der irriterer os mest i det daglige.
    Med udgangspunkt i adfærdspsykologien kortlægges ”de irriterende typer”.
    Gennem fokus på egen og andres foretrukne adfærd, lærer deltagerne sig selv og ”de andre” endnu bedre at kende – både hvad angår styrker og udviklingsmuligheder.

    Der er mulighed for at skræddersy eventet, så det passer præcis til din arbejdsplads.

    Få et positivt mindset
    Et positivt mindset kan producere positive holdninger, og positive holdninger fører til positive resultater. At tænke stort og positivt er en succesfuld vane, som kan indøves.
    Her får deltagerne tro på, at man skaber sin egen fremtid og tips til, hvordan de kan få maksimalt udbytte af positiv tænkning.

    Der er mulighed for at skræddersy eventet, så det passer præcis til din arbejdsplads.

    Find evt. mere inspiration i vores kursuskatalog: https://www.winholistic.dk/da/kurser

    Kontakt os allerede nu
    så kan vi indkredse hvilket event, der passer bedst hos jer:
    Adfærdsekspert og foredragsholder Peter Winther
    Telefon 53 38 34 00 eller på e-mail pw@winholistic.dk

  • Worklife barometer ApS

    Howdy workshop – en proces mod psykologisk tryghed

    Vejen til bedre mental sundhed handler bl.a. om at kommunikere om de ting, der skaber og udfordrer vores mentale sundhed, ikke blot for os som mennesker – men for JER som virksomhed.

    En grundsten i denne kommunikation er psykologisk tryghedTroen på at vores ideer, tanker og spørgsmål modtages positivt og konstruktivt af kollegaer og ledere.

    Howdy tilbyder mere end en workshop – men en proces med fokus på psykologisk tryghed.

    Vi måler jeres trivsel og grad af psykologisk tryghed inden og efter workshoppen, og hjælper jer til at skabe en tryg, åben og ærlig dialog. Derudover tilbyder vi virtuel opfølgning.

    Processen består af:

    • Måling af trivsel og psykologisk tryghed før workshoppen (Howdy Wellbeing)
    • Workshop
    • Måling af trivsel og psykologisk efter workshoppen
    • Opfølgning

    Hvad er Howdy?

    Howdy er en unik metode, der giver din virksomhed indsigt i både medarbejdernes og organisationens mentale trivsel, og samtidig griber proaktivt ind, når behovet opstår.

    Læs mere om Howdy: https://howdy.care/dk/

    I får:

    • Workshop, 2 timer faciliteret af erhvervspsykolog
    • 2 måneders Howdy abonnement til alle workshop deltagere inkl.:
      • Proaktivt beredskab bestående af erhvervspsykologer
      • Ledelsen får adgang til virksomhedens trivselsdata
      • Howdy feedback: Mulighed for at stille ekstra spørgsmål fx til psykologisk tryghed.
    • Virtuel opfølgning, 30 min faciliteret af erhvervspsykolog

    Pris: 10.000 kr. ekskl. Transport, op til 50 deltagere

    Kontakt:

    Gunnar Brabrand

    gbr@worklifebarometer.com

    +45 5171 7703

    Worklife barometer ApS

    Howdycare.dk