”Jeg er på hjemmefra i dag” – sikr trivsel på afstand.

Hvordan sikrer man trivslen hos medarbejdere, der arbejder hjemme?


Tema
Arbejdsglæde Samarbejde Forandringer og organisationsændringer
Type
Foredrag

Flere og flere arbejdspladser bevæger sig tættere på den fleksible og hybride arbejdsplads, og længere væk fra de faste kontorpladser og arbejdstider.

Denne udvikling har vist sig at have positiv effekt på medarbejderes effektivitet og arbejdsglæde, men desværre har det også konsekvenser for medarbejdernes mentale sundhed, og arbejdspladsens sammenhængskraft, hvis der ikke holdes hånd i hanke med medarbejderne, når de arbejder hjemmefra.

Konsekvensen ved at arbejde hjemme kan nemlig være, at medarbejderen glemmer at holde ordentlige pauser og ikke socialiserer sig, hvilket kan medføre til selvisolering, mistrivsel og stress.

Det betyder dog ikke, at hjemmearbejde ikke en god ting. Det har nemlig hjulpet utroligt mange mennesker med at opnå en sundere work-life balance – eller som vi foretrækker at kalde det: ”Life-work balance” – arbejdspladser må bare arbejde med, hvordan de kan blive bedre til at håndtere medarbejdernes trivsel på afstand.

På dette webinar/oplæg vil vi kigge på de mange forskellige variationer af arbejdsliv, der findes, og hvilke problemer og udfordringer, som de forskellige typer kan medføre. Vi sender jer afsted med nogle konkrete redskaber og gode fif til, hvordan I kan opretholde trivslen på arbejdspladsen.

Nogle af de emner, vi vil belyse på webinaret/oplægget er:

- Hvad er sund trivsel, og hvordan arbejder man med trivsel?
- Hvilke forskellige former for hybridarbejde findes der, og hvad er udfordringerne ved de forskellige?
- Hvordan skaber man sammenhængskraft på arbejdspladsen, når man ikke sidder sammen hver dag?
- Hvilke konkrete redskaber og fif man kan tage i brug for at opretholde trivslen hos medarbejdere, der arbejder hjemme. 



Lokation

Vis lokation på Google Maps